Journal archive for Google Scholar Robot!

Research in Medical Education

پژوهش در آموزش علوم پزشکی



Volume 16, Number 4 (2025-1)


A Fair Scoring System with Score Calibration to Reduce Evaluator Bias and Question Difficulty in the Student Scientific Olympiad of Health Management
نظام نمره‌دهی عادلانه با ترازسازی نمرات برای کاهش خطای داوران و سختی سوالات در المپیاد علمی دانشجویی مدیریت نظام سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the View of Anesthesiology Residents about the Branch Electronic Patient Management Problem (EPMP) Test among Shahid Beheshti University of Medical Sciences
بررسی دیدگاه دستیاران بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آزمون تدبیر مشکل بیمار به روش الکترونیک شاخه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Clinical Competencies and Feedback of Senior Dental Students with Objective Structured Clinical Examination (OSCE)
ارزیابی صلاحیت بالینی و بازخورد دانشجویان سال آخر دندان‌پزشکی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Iranian and Duke University's Master of Nursing Education Programs in Geriatrics: A Comparative Study
مقایسه برنامه آموزشی کارشناسی‌ارشد پرستاری سالمندی ایران و دانشگاه دوک آمریکا: یک مطالعه تطبیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Enhancing Students’ Learning and Satisfaction in Biochemistry Courses: The Impact of Flipped Classroom and Teamwork
بهبود یادگیری و رضایت دانشجویان در درس بیوشیمی: تأثیر رویکرد کلاس وارونه و همکاری گروهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The EffectiveneStudyss of the Educational Film with Peer Feedback on the Knowledge of Medical Students about How to Measure Blood Pressure: A Quasi-Experimental
اثربخشی فیلم آموزشی همراه با بازخورد همتایان بر دانش دانشجویان پزشکی در خصوص نحوه اندازه‌گیری فشارخون: یک مطالعه نیمه تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Religious-Spiritual Attitudes with Happiness, Self-Esteem, and Self-Concept in Students of Hamedan University of Medical Sciences, Iran
بررسی ارتباط بین نگرش‌های مذهبی- معنوی با شادکامی، عزّت‌نفس و خودپنداره‌ دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Coaching: An Effective Approach to Facilitate Performance, Learning and Advancement of Medical Students
کوچینگ: رویکردی کارآمد در تسهیل عملکرد، یادگیری و پیشرفت دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles