[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
سامانه جامع رسانه های کشور

..
:: دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 45-39 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در سال تحصیلی91-90
شکوفه جمشیدی، فهیمه بقایی*، حمیدرضا عبدالصمدی، جواد فردمال، علیرضا سلطانیان، عرفان احمدیانی
گروه آسیب شناسی فک و دهان وصورت، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان،ایران ، fbaqhaei7@gmail.com
چکیده:   (7385 مشاهده)

  مقدمه : برنامه­ریزی فعالیت­های آموزشی و اصلاح نظام آموزشی بر اساس ارزشیابی اساتید صورت می­گیرد. باتوجه به اهمیت این موضوع هدف از این مطالعه بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان بود .

  روش‌ها : این مطالعه توصیفی-تحلیلی در سال تحصیلی 91-90 بر روی کلیه اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان به روش سر شماری انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه ­محقق ساخته در مورد فرایند اجرای ارزشیابی استاد بود. روایی آن از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. داده‌ها با استفاده از از آزمون‌های‌ ANOVA ، کروسکالوالیس و توکی از طریق نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

  یافته ­ها: 8/68 درصد از اساتید معتقد بودند که ارزشیابی در بهبود تدریس آن­ها موثر است. 6/90 درصد از اساتید معتقد بودند که ماهیت درسها مشابه نیست، ولی اساتید را به طور مشابه ارزیابی می­کنند، 79 درصد از آن­ها موافق بودند که نتایج ارزشیابی، مهارت­های آموزشی استاد را بخوبی نشان نمی­دهد و تنها 3/34درصد از اساتید نتیجه ارزشیابی را قابل‌قبول می‌دانستند. همچنین در مقایسه نظرات اساتید به تفکیک سن ) 507/0= (P ، جنس ) 941/0= (P و سابقه‌کار ) 744/0= (P تفاوت معناداری وجود نداشت.

  نتیجه‌گیری: اساتید از مراحل اجرای فرایند ارزشیابی توسط دانشجو چندان راضی نبوده و نسبت به این امر نظر منفی داشتند. بنابراین برگزاری کارگاه­های توجیهی برای اساتید جهت اطلاع رسانی نقش ارزشیابی اساتید و تاثیرات مثبت نتایج واقعی آن بر فرایند آموزش و بکار بردن سایر روش‌های ارزشیابی لازم به نظر می‌رسد.

  

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، دانشجویان، اساتید
متن کامل [PDF 510 kb]   (2588 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (2579 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سنجش و ارزشيابي
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jamshidi S, Baghaei F, Abdolsamadi H R, Faradmal J, Soltanian A R, Ahmadiani E. Evaluation of Academic Staffs’ Viewpoint about Their Assessment by Students in Hamadan University of Medical Sciences (2011 – 2012). RME 2013; 5 (2) :39-45
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-161-fa.html

جمشیدی شکوفه، بقایی فهیمه، عبدالصمدی حمیدرضا، فردمال جواد، سلطانیان علیرضا، احمدیانی عرفان. بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در سال تحصیلی91-90. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1392; 5 (2) :39-45

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-161-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education