دوره 3، شماره 1 - ( 1390 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 59-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabrizi J. Qualitative Research in Medical Education. Res Med Edu 2011; 3 (1) :54-59
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-55-fa.html
تبریزی جعفر صادق. پژوهش های کیفی در آموزش (1). پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1390; 3 (1) :54-59

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-55-fa.html


، tabrizijs@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (6909 مشاهده)
مشکلات و سئوالات آموزش پزشکی به لحاظ چند وجهی بودن و تاثیر فرایند های مختلف در آن پیچیده بوده و به همین دلیل محققین آموزش پزشکی نیازمند آشنایی با رویکردهای متعددی به منظور درک مشکلات و انجام مداخلات موثر برای ارتقای کیفیت آموزش هستند. روش های پژوهش کیفی به محققین آموزش پزشکی کمک می کنند تا رفتارهای زمینه ای، نگرش ها، ادراک و فرهنگ های حاکم بر نظام آموزشی را، که تنها با روش های کمی نمی توان به آنها دست یافت، درک کنند. علاوه بر این، رویکردهای کیفی قادرند در جهت شناخت تسهیل کننده ها و موانع برنامه های آموزشی جدید مفید واقع شوند. در این راستا، هدف از مقاله فوق معرفی پژوهش های کیفی، ذکر تفاوت های آن با مطالعات کمی و بیان مزایای انجام پژوهش های تلفیقی است
واژه‌های کلیدی: آموزش، پژوهش کیفی
متن کامل [PDF 115 kb]   (3782 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت پژوهش

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb