[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 1 - ( 1-1390 ) ::
جلد 3 شماره 1 صفحات 54-59 برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش های کیفی در آموزش (1)
جعفر صادق تبریزی *
، tabrizijs@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (2688 مشاهده)
مشکلات و سئوالات آموزش پزشکی به لحاظ چند وجهی بودن و تاثیر فرایند های مختلف در آن پیچیده بوده و به همین دلیل محققین آموزش پزشکی نیازمند آشنایی با رویکردهای متعددی به منظور درک مشکلات و انجام مداخلات موثر برای ارتقای کیفیت آموزش هستند. روش های پژوهش کیفی به محققین آموزش پزشکی کمک می کنند تا رفتارهای زمینه ای، نگرش ها، ادراک و فرهنگ های حاکم بر نظام آموزشی را، که تنها با روش های کمی نمی توان به آنها دست یافت، درک کنند. علاوه بر این، رویکردهای کیفی قادرند در جهت شناخت تسهیل کننده ها و موانع برنامه های آموزشی جدید مفید واقع شوند. در این راستا، هدف از مقاله فوق معرفی پژوهش های کیفی، ذکر تفاوت های آن با مطالعات کمی و بیان مزایای انجام پژوهش های تلفیقی است
واژه‌های کلیدی: آموزش، پژوهش کیفی
متن کامل [PDF 115 kb]   (562 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabrizi J. Qualitative Research in Medical Education. Research in Medical Education. 2011; 3 (1) :54-59
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-55-fa.html
تبریزی جعفر صادق. پژوهش های کیفی در آموزش (1). پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1390; 3 (1) :54-59

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-55-fa.html

دوره 3، شماره 1 - ( 1-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education