دوره 17، شماره 1 - ( 1404 )                   جلد 17 شماره 1 صفحات 12-7 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kheirkhah J, Attarchi M, Heidarzadeh A, Mirzazadeh A, Pourvakhshoori N, Dadgaran I. Internal Evaluation of Residency Training Programs for Selected Specialized Groups at Guilan University of Medical Sciences: The Essential Need for Monitoring Specialized Training Courses. Res Med Edu 2025; 17 (1) :7-12
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-1485-fa.html
خیرخواه جلال، عطارچی میرسعید، حیدرزاده آبتین، میرزازاده عظیم، پوروخشوری نگار، دادگران ایده. ارزیابی درونی برنامه آموزش دوره دستیاری گروه های تخصصی منتخب دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ضرورت پایش دوره های آموزشی تخصصی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1404; 17 (1) :7-12

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-1485-fa.html


مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، رشت، ایران ، i_dadgaran@yahoo.com
چکیده:   (1004 مشاهده)
در محیط آموزشی پزشکی، تضمین کیفیت و ارتقای مستمر آن به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر شناخته می‌شود. این یادداشت فنّی به بررسی روند ارزیابی درونی برنامه‌های آموزشی دستیاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان در 14 گام می‌پردازد. هدف این مطالعه شناسایی نقاط قوّت و ضعف برنامه‌های آموزشی و ارائه راهکارهای عملی به‌منظور بهبود کیفیت آموزش پزشکی است. نتایج این ارزیابی می‌تواند به‌عنوان مبنایی برای بهبود فرآیندها و سیاست‌های آموزشی در سطح گروه‌های تخصّصی و دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.
متن کامل [PDF 1115 kb]   (322 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (254 مشاهده)  
نوع مطالعه: یادداشت فنی | موضوع مقاله: سنجش و ارزشيابي

فهرست منابع
1. Changiz T YN, Jokar F, Sabri MR, Mirzazadeh A. Comprehensive guide for accreditation of educational programs in medical sciences, structure, process, self-evaluation, and external evaluation guides, forms. 1th ed ed. Isfahan Uni Med Sci Med Serv; 2021. [Link]
2. Hoseini Moghadam M, Heidarzadeh A, Bashiri H, Khoshrang H, Dadgaran I. Scientific excellency model in Iran's higher education case study: Guilan university of medical sciences. Foresight 2020;22(4):417-436. [DOI:10.1108/FS-10-2019-0088]
3. Godfrey D. School Peer Review for Educational Improvement and Accountability. Springer Cham; 2020. [DOI:10.1007/978-3-030-48130-8]
4. Albright K. LIS Education, in Global Library and Information Science. Berlin, Boston: De Gruyter Saur; 2018. [DOI:10.1515/9783110413120-033]
5. Lynch BP. Accreditation in North America, A unique Quality Assurance Program. Quality Assurance in LIS Education: An International and Comparative Study (Springer New York) 2015: 187-196. [DOI:10.1007/978-1-4614-6495-2_12]

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by: Yektaweb