دوره 5، شماره 2 - ( 1392 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 57-55 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

karimi mooanaghi H, sadeghnezhad M. reflective learninig,a new approach in nursing education. Res Med Edu 2013; 5 (2) :55-57
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html
کریمی مونقی حسین، صادق نژاد ملیحه. یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1392; 5 (2) :55-57

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html


کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، sadeghnezhadm1@yahoo.com
چکیده:   (5770 مشاهده)

آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی می­باشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی می­گردد از اهمیت ویژه­ای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهم­ترین آن­ها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین درباره­ی آن­هاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوب­تر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم می­نماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد می­نماید ...

واژه‌های کلیدی: یادگیری تاملی، آموزش، پرستاری
متن کامل [PDF 207 kb]   (2717 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (3472 مشاهده)  
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي | موضوع مقاله: شیوه های آموزش

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by: Yektaweb