[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 2 - ( 7-1392 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 55-57 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری
حسین کریمی مونقی، ملیحه صادق نژاد *
کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، sadeghnezhadm1@yahoo.com
چکیده:   (1471 مشاهده)

آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی می­باشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی می­گردد از اهمیت ویژه­ای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهم­ترین آن­ها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین درباره­ی آن­هاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوب­تر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم می­نماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد می­نماید ...

واژه‌های کلیدی: یادگیری تاملی، آموزش، پرستاری
متن کامل [PDF 207 kb]   (605 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (161 مشاهده)  
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



DOI: 10.18869/acadpub.rme.5.2.55


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

karimi mooanaghi H, sadeghnezhad M. reflective learninig,a new approach in nursing education. Research in Medical Education. 2013; 5 (2) :55-57
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html
کریمی مونقی حسین، صادق نژاد ملیحه. یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1392; 5 (2) :55-57

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html

دوره 5، شماره 2 - ( 7-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education