[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 2 - ( 7-1392 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 55-57 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری
حسین کریمی مونقی، ملیحه صادق نژاد
کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، sadeghnezhadm1@yahoo.com
چکیده:   (1576 مشاهده)

آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی می­باشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی می­گردد از اهمیت ویژه­ای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهم­ترین آن­ها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین درباره­ی آن­هاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوب­تر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم می­نماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد می­نماید ...

واژه‌های کلیدی: یادگیری تاملی، آموزش، پرستاری
متن کامل [PDF 207 kb]   (650 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (219 مشاهده)  
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



DOI: 10.18869/acadpub.rme.5.2.55


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

karimi mooanaghi H, sadeghnezhad M. reflective learninig,a new approach in nursing education. rme. 2013; 5 (2) :55-57
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html
کریمی مونقی حسین، صادق نژاد ملیحه. یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1392; 5 (2) :55-57

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html

دوره 5، شماره 2 - ( 7-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education