دوره 2، شماره 1 - ( 1389 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 53-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghanbari A, Jahednama F, Ghanbari A, Heydazadeh A. Survey of Medical Students Satisfaction of Internet Services in Guilan University of Medical Sciences in 1386. Res Med Edu 2010; 2 (1) :49-53
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-71-fa.html
قنبری آتیه، جاهد نما فرح، قنبری عاطفه، حیدر زاده آبتین. بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دانشکده پزشکی از چگونکی سرویس دهی سایت اینترنت دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1386. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1389; 2 (1) :49-53

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-71-fa.html


، atiyehghanbari@yahoo.com
چکیده:   (9356 مشاهده)

  مقدمه: یکی از مسائل مهم در فرآیند یادگیری- یاددهی و سرعت بخشی به آن استفاده ازشبکه اینترنت می­باشد. تعیین رضایتمندی در استفاده از آن یکی از موارد بسیار مهم در این فرآیند تلقی می شود . لذا در این تحقیق به تعیین میزان رضایتمندی در دانشجویان پزشکی در ارتباط با چگونگی سرویس دهی سایت اینترنت در دانشکده پزشکی پرداخته شده است.

  روش ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی تعداد 159 دانشجوی دانشکده پزشکی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامه مشتمل بر دو بخش: بخش اول اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم عبارات مربوط به رضایت سنجی براساس مقیاس لیکرت استفاده گردید. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

  یافته ها: از جامعه پژوهش، 9/57 درصد پاسخ دهندگان مونث و8/57 درصد بالای 20 سال با میانگین سنی 7/20 بودند. نتایج نشان داد فقط بین میزان دما در تابستان و جنس( 0.05 > P ) و حفظ خلوت در محل سایت و رشته تحصیلی ( 0.007 > (P و دسترسی سریع به سایت های علمی و رشته تحصیلی( 0.001 > P ) تفاوت معنی دار وجود دارد.

  نتیجه گیری: نتایج رضایت سنجی دریافت کنندگان خدمات، می­تواند در راستای ارتقای زیر ساخت های مناسب مانند افزایش سرعت دستیابی به اطلاعات، تکمیل تجهیزات، وسایل و امکانات آموزشی نقش موثری ایفا نماید.

  

متن کامل [PDF 138 kb]   (1523 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by: Yektaweb