دوره 3، شماره 2 - ( 1390 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 68-64 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabrizi J S. Qualitative research in medical education, Part 2: Qualitative research process. Res Med Edu 2011; 3 (2) :64-68
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-47-fa.html
تبریزی جعفر صادق. پژوهش‌های کیفی در آموزش پزشکی (2). پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1390; 3 (2) :64-68

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-47-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، tabrizijs@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (6447 مشاهده)

محققین تازه کار معمولاً بجای برنامه‌ریزی دقیق برای انجام یک پژوهش خوب، عجله در شروع آن دارند گرچه برنامه‌ریزی فرایندی زمان‌بر و پیچیده است، اما برنامه‌ریزی دقیق یک پروژه تحقیقاتی اثرات درخشان خود را در کسب یافته‌های با کیفیت بالا نشان خواهد داد. بنابراین، در صورت شکستن یک پروژه به بخش‌های کوچکتر، برنامه‌ریزی کار سختی نخواهد بود. از این رو، بهتر است به پژوهش به عنوان فرایندی نگاه کرد که در چند مرحله انجام می‌شود. خوشبختانه اغلب پژوهش‌های کیفی در آموزش، از تعدادی مراحل قابل پیش‌بینی و مشخص تشکیل می‌شوند. برخی از مراحل بطور همزمان انجام گرفته، اما برخی دیگر پس از تکمیل مرحله قبلی قابل انجام هستند. در این بخش مراحل فرایند پژوهش کیفی به طور اختصار توضیح داده شده و در موارد کلیدی پیشنهادات کاربردی برای محققین تازه کار ارائه خواهد شد.

واژه‌های کلیدی: آموزش پزشکی، پژوهش کیفی
متن کامل [PDF 92 kb]   (1445 دریافت)    
نوع مطالعه: مروري | موضوع مقاله: مدیریت پژوهش

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb