[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 2 - ( 7-1390 ) ::
جلد 3 شماره 2 صفحات 64-68 برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش‌های کیفی در آموزش پزشکی (2)
جعفر صادق تبریزی *
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، tabrizijs@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (2692 مشاهده)

محققین تازه کار معمولاً بجای برنامه‌ریزی دقیق برای انجام یک پژوهش خوب، عجله در شروع آن دارند گرچه برنامه‌ریزی فرایندی زمان‌بر و پیچیده است، اما برنامه‌ریزی دقیق یک پروژه تحقیقاتی اثرات درخشان خود را در کسب یافته‌های با کیفیت بالا نشان خواهد داد. بنابراین، در صورت شکستن یک پروژه به بخش‌های کوچکتر، برنامه‌ریزی کار سختی نخواهد بود. از این رو، بهتر است به پژوهش به عنوان فرایندی نگاه کرد که در چند مرحله انجام می‌شود. خوشبختانه اغلب پژوهش‌های کیفی در آموزش، از تعدادی مراحل قابل پیش‌بینی و مشخص تشکیل می‌شوند. برخی از مراحل بطور همزمان انجام گرفته، اما برخی دیگر پس از تکمیل مرحله قبلی قابل انجام هستند. در این بخش مراحل فرایند پژوهش کیفی به طور اختصار توضیح داده شده و در موارد کلیدی پیشنهادات کاربردی برای محققین تازه کار ارائه خواهد شد.

واژه‌های کلیدی: آموزش پزشکی، پژوهش کیفی
متن کامل [PDF 92 kb]   (405 دریافت)    
نوع مطالعه: مروري | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabrizi J S. Qualitative research in medical education, Part 2: Qualitative research process. Research in Medical Education. 2011; 3 (2) :64-68
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-47-fa.html
تبریزی جعفر صادق. پژوهش‌های کیفی در آموزش پزشکی (2). پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1390; 3 (2) :64-68

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-47-fa.html

دوره 3، شماره 2 - ( 7-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education