دوره 3، شماره 2 - ( 1390 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 57-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohtasham Amiri, Taheri M, Rahimi H, Jalali M M, Dadashi A, Ehsani M. Family Physicians’ Attitudes Towards CME Training Electronic Sitein Guilan-2010. Res Med Edu 2011; 3 (2) :52-57
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-45-fa.html
محتشم امیری زهرا، طاهری ماهدخت، رحیمی کلامرودی حسین، جلالی میرمحمد، داداشی ارسلان، احسانی مهران. بررسی نگرش پزشکان خانواده استان گیلان در مورد سایت آموزش مداوم الکترونیکی ویژه پزشکان خانواده. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1390; 3 (2) :52-57

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-45-fa.html


چکیده:   (8027 مشاهده)

  مقدمه: آموزش پزشکان خانواده در جهت پاسخ به نیازهای آنان، یکی از اصلی­ترین ابزارهای ارتقاء عملکرد نظام سلامت است . وزارت بهداشت بسته آموزشی برنامه­های رایج پزشک خانواده را به­صورت الکترونیکی درسال­های گذشته تهیه و در سطح پزشکان خانواده اجرا نمود. این مطالعه با هدف بررسی نظر پزشکان خانواده استان گیلان نسبت به این بسته آموزشی در سال 1390 انجام شد.

   روش ­ها: در یک مطالعه مقطعی کلیه پزشکان خانواده استان گیلان که از این بسته آموزشی استفاده کرده بودند مورد پرسش واقع شدند. روش جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ساختارمندی حاوی متغیرهای زمینه ای و 8 1سئوال نگرش براساس درجه بندی لیکرت بوده است. اطلاعات پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل گردید.

  نتایج: در این مطالعه،124 پزشک خانواده با میانگین وانحراف معیارسنی 5 ± 36 سال شرکت کردند که 96 نفر(7/75%) نگرش مثبت و بقیه نگرش منفی نسبت به آموزش الکترونیکی داشته اند که 1/26% نگرش منفی از برنامه نرم افزاری و20% نگرش منفی نسبت به محتوای آموزشی برنامه بوده است.

  نتیجه گیری: در این مطالعه اکثریت پزشکان خانواده نگرش مثبت نسبت به برنامه آموزش الکترونیک داشتند و تمامی پزشکان از جهت صرفه­جویی در وقت و هزینه موافق آموزش به صورت الکترونیکی بودند لذا توصیه می گردد زیر ساخت­های مناسب برای ارائه آن به صورت آنلاین همراه با غنی­سازی محتوای آموزشی در کلیه شبکه­های بهداشتی و درمانی انجام گیرد.

متن کامل [PDF 107 kb]   (1361 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش مداوم

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb