مقدمه: آموزش پزشکان خانواده در جهت پاسخ به نیازهای آنان، یکی از اصلیترین ابزارهای ارتقاء عملکرد نظام سلامت است . وزارت بهداشت بسته آموزشی برنامههای رایج پزشک خانواده را بهصورت الکترونیکی درسالهای گذشته تهیه و در سطح پزشکان خانواده اجرا نمود. این مطالعه با هدف بررسی نظر پزشکان خانواده استان گیلان نسبت به این بسته آموزشی در سال 1390 انجام شد.
روش ها: در یک مطالعه مقطعی کلیه پزشکان خانواده استان گیلان که از این بسته آموزشی استفاده کرده بودند مورد پرسش واقع شدند. روش جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ساختارمندی حاوی متغیرهای زمینه ای و 8 1سئوال نگرش براساس درجه بندی لیکرت بوده است. اطلاعات پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل گردید.
نتایج: در این مطالعه،124 پزشک خانواده با میانگین وانحراف معیارسنی 5 ± 36 سال شرکت کردند که 96 نفر(7/75%) نگرش مثبت و بقیه نگرش منفی نسبت به آموزش الکترونیکی داشته اند که 1/26% نگرش منفی از برنامه نرم افزاری و20% نگرش منفی نسبت به محتوای آموزشی برنامه بوده است.
نتیجه گیری: در این مطالعه اکثریت پزشکان خانواده نگرش مثبت نسبت به برنامه آموزش الکترونیک داشتند و تمامی پزشکان از جهت صرفهجویی در وقت و هزینه موافق آموزش به صورت الکترونیکی بودند لذا توصیه می گردد زیر ساختهای مناسب برای ارائه آن به صورت آنلاین همراه با غنیسازی محتوای آموزشی در کلیه شبکههای بهداشتی و درمانی انجام گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |