XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Montazeri A, Ghanbari A, Javadi N, Monajami F. The Necessity of Using Conceptual Maps in Nursing. Res Med Edu 2007;
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-94-fa.html
منتظری اکرم السادات، قنبری خانقاه عاطفه، جوادی نازیلا، منجمی فرشته. ضرورت کاربرد نقشه های مفهومی در آموزش بالینی دانشجویان . پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1386;

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-94-fa.html


گروه پرستاری ، دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، at _ ghanbari .@ gums.ac.i
چکیده:   (9879 مشاهده)

  مقدمه: آموزش بالینی، بخش عظیمی از آموزش عملی دانشجویان محسوب می شود . برای ارتقاء آموزش بالینی ، باید سعی نمود که دانشجویان را از یادگیری طوطی وار دور کرده و به سوی ایجاد تفکر انتقادی ، حل مسئله و ساخت مفهوم سوق داد. با توجه به اینکه یکی از استراتژی هایی که سبب ارتقاء تفکر انتقادی و حل مسئله می شود ، استفاده از نقشه های مفهومی است . لذا پژوهشگران بر آن شدند که به بررسی کاربرد نقشه های مفهومی در آموزش بالینی دانشجویان بپردازند .

  محتوا: مفاهیم ، ارتباطات بین مفاهیم ، سلسله مراتب ، ارتباطات فرعی و مثالها ترکیبات یک نقشه مفهومی هستند . نقشه مفهومی ابزار مفیدی است که سببب یادگیری معنی دار می گردد. هدف از یادگیری به روش نقشه کشی مفاهیم ، توانا کردن فراگیران به تکمیل دانش فراموش شده ، روشن ساختن دانش موجود ، درک ارتباطات و ارتقاء تفکر انتقادی است .

  نتیجه گیری : مدرسین حرف پزشکی با چالش های متعددی در راستای ارتقاء و ارزشیابی تفکر انتقادی در دانشجویان مواجه هستند ، لذا به ناچار نیازمند استراتژی های مختلف آموزشی نظیر نقشه کشی مفهومی می باشند که به منظور اجرای آن در بالین و تسهیل یادگیری تحقیق وتفحص بیشتر در این خصوص ضروری است .

متن کامل [PDF 229 kb]   (3491 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb