گروه گوش ، گلو ، بینی و جراحی سروگردن، دانشکده پزشکی، دانشگاه علومپزشکی گیلان، رشت، ایران
چکیده: (630 مشاهده)
تجربه برتر عبارت است از اقدامات، فرآیندها، روشها، رویکردها و تکنیکهای «موفق» که بهنوعی ثابت شده در یک «منطقه مشخص»، «بهینه و مؤثر» بوده است. این رویکردها بهدلیل سابقه موفقیتشان، قابل توصیه و اقتباس و بهکارگیری توسط دیگر دستگاهها و مؤسّسهها هستند و امروزه نقش مهم و شایعی، هم بهعنوان «شاخص» و هم بهعنوان «ابزار سیاستگذاری» دارند. در این سیاستنامه به تعریف، انواع، نحوه شکلگیری و نقش تجارب برتر در سیاستگذاری توسعهای دستگاهها، بهویژه مؤسّسات آموزش عالی و سلامت محور همراه با معرفی پروژه در دست اجرای «تدوین تجارب برتر دانشکده پزشکی رشت» پرداخته خواهد شد.
نوع مطالعه:
سیاست نامه |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزشی
فهرست منابع
1. Eugene SB. A practical guide for policy analysis: the eightfold path to more effective problem solving. Thousand Oaks, CA: Sage; 2011. [
Link]
2. Bretschneide S, Marc-Aurele FJ. Wu J. "Best practices" research: a methodological guide for the perplexed. J Public Admin Res Theory 2004;15(2):307-323. [
DOI:10.1093/jopart/mui017]
3. Digital Marketing Experts - Editorial Review Board. What are best practices and why are they important; 2017. [
Link]
4. Bogan CE, English MJ. Bench marking for best practices: winning through Innovative Adaptation. New York: McGraw-Hill; 1994. [
Link]
5. Spencer LM, Schooley MW, Anderson LA, Kochtitzky CS, DeGroff AS, Devlin HM, et al. Seeking best practices: a conceptual framework for planning and improving evidence-based practices. Prev Chronic Dis 2013;10: E207. [
DOI:10.5888/pcd10.130186]