دوره 17، شماره 3 - ( 1404 )                   جلد 17 شماره 3 صفحات 11-5 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nemati S. Best Practices of Medical Departments: A Kind of Operational Policy-Making for Development of Faculty and University. Res Med Edu 2025; 17 (3) :5-11
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-1517-fa.html
نعمتی شادمان. تجارب برتر دپارتمان های پزشکی: نوعی سیاست گزاری عملیاتی در راستای توسعه دانشکده و دانشگاه. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1404; 17 (3) :5-11

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-1517-fa.html


گروه گوش ، گلو ، بینی و جراحی سروگردن، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، رشت، ایران
چکیده:   (630 مشاهده)
تجربه برتر عبارت است از اقدامات، فرآیندها، روش‌ها، رویکردها و تکنیک‌های «موفق» که به‌نوعی ثابت شده در یک «منطقه مشخص»، «بهینه و مؤثر» بوده است. این رویکردها به‌دلیل سابقه موفقیتشان، قابل توصیه و اقتباس و به‌کارگیری توسط دیگر دستگاه‌ها و مؤسّسه‌ها هستند و امروزه نقش مهم و شایعی، هم به‌عنوان «شاخص» و هم به‌عنوان «ابزار سیاست‌گذاری» دارند. در این سیاست‌نامه به تعریف، انواع، نحوه شکل‌گیری و نقش تجارب برتر در سیاست‌گذاری توسعه‌ای دستگاه‌ها، به‌ویژه مؤسّسات آموزش عالی و سلامت محور همراه با معرفی پروژه در دست اجرای «تدوین تجارب برتر دانشکده پزشکی رشت» پرداخته خواهد شد.
 
متن کامل [PDF 905 kb]   (179 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (97 مشاهده)  
نوع مطالعه: سیاست نامه | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی

فهرست منابع
1. Eugene SB. A practical guide for policy analysis: the eightfold path to more effective problem solving. Thousand Oaks, CA: Sage; 2011. [Link]
2. Bretschneide S, Marc-Aurele FJ. Wu J. "Best practices" research: a methodological guide for the perplexed. J Public Admin Res Theory 2004;15(2):307-323. [DOI:10.1093/jopart/mui017]
3. Digital Marketing Experts - Editorial Review Board. What are best practices and why are they important; 2017. [Link]
4. Bogan CE, English MJ. Bench marking for best practices: winning through Innovative Adaptation. New York: McGraw-Hill; 1994. [Link]
5. Spencer LM, Schooley MW, Anderson LA, Kochtitzky CS, DeGroff AS, Devlin HM, et al. Seeking best practices: a conceptual framework for planning and improving evidence-based practices. Prev Chronic Dis 2013;10: E207. [DOI:10.5888/pcd10.130186]

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by: Yektaweb