XML English Abstract Print


مرکز تحقیقات ارولوژی ،بیمارستان رازی ،دانشکده پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ایران ، a.hamidimadani@gmail.com
چکیده:   (328 مشاهده)
در دنیای امروز، هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری کلیدی در آموزش پزشکی شناخته می‌شود که می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر کیفیت یادگیری دانشجویان داشته باشد. این مقاله به بررسی مزایا و چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا می‌پردازد. از جمله مزایا؛ شخصی‌سازی تجربه یادگیری و تولید محتوای آموزشی متنوع و با کیفیت است که به دانشجویان کمک می‌کند تا مفاهیم پیچیده را بهتر درک کنند. با این حال، نیاز به نظارت انسانی بر محتوای تولید شده و مسائل اخلاقی مرتبط با حریم خصوصی و امنیت داده‌ها از چالش‌های مهم این حوزه به شمار می‌روند. در نهایت، با مدیریت صحیح این چالش‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند به ابزاری موثر در بهبود کیفیت آموزش پزشکی تبدیل شود.
متن کامل [PDF 832 kb]   (36 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (29 مشاهده)  

فهرست منابع
1. Chan KS, Zary N. Applications and challenges of implementing artificial intelligence in medical education: integrative review. JMIR Med Educ. 2019. 5(1): e13930. [DOI:10.2196/13930]
2. Masters K. Artificial intelligence in medical education. Med Teach. 2019;41(9): 976-980. [DOI:10.1080/0142159X.2019.1595557]
3. Zarei M, Eftekhari Mamaghani H, Abbasi A, Hosseini MS. Application of artificial intelligence in medical education: a review of benefits, challenges, and solutions. Medicina Clínica Práctica. 2024;7(2):100422. [DOI:10.1016/j.mcpsp.2023.100422]
4. Бобро Н. Advantages and disadvantages of implementing artificial intelligence in the educational process. Молодий вчений. 2024;4(128):72-76. [DOI:10.32839/2304-5809/2024-4-128-38]
5. Mahmoudi A, Bahrekazemi M. Artificial intelligence and its impact on cyber security and data. Fundamental Res law. 2024; 1(3): 86-104.[Persian] [Link]
6. Jafari F, Keykha A. Identifying the opportunities and challenges of artificial intelligence in higher education: a qualitative study. J Appl Res Higher Educ. 2024; 16(4): 1228-1245. [DOI:10.1108/JARHE-09-2023-0426]
7. McCormick K. AI Technology. From GI to Z: A generational guide to technology, 1985. [Link]
8. Puckett J. Zotero: A guide for librarians, researchers, and educators. Assoc of Cllge & Rsrch Libr; 2011. [Link]
9. Arnavut A, Bicen H, Nuri C. Students' approaches to massive open online courses: the case of Khan academy. BRAIN. Broad Res Artif Intell Neurosci. 2019;10(1): 82-90. [DOI:10.70594/brain/v10.i1/8]
10. Reid JR. Precision education for personalized learning. J Am Coll Radiol. 2023;20(11): 1131-1134. [DOI:10.1016/j.jacr.2023.05.018]
11. Eysenbach G. The role of ChatGPT, generative language models, and artificial intelligence in medical education: a conversation with ChatGPT and a call for papers. JMIR Med Educ. 2023; 9(1): e46885. [DOI:10.2196/46885]
12. Preiksaitis C , Rose C. Opportunities, challenges, and future directions of generative artificial intelligence in medical education: scoping review. JMIR Med Educ. 2023; 9: e48785. [DOI:10.2196/48785]
13. Olatunde-Aiyedun TG, Hamma H. Impact of artificial intelligence (AI) on lecturers' proficiency levels in MS PowerPoint, Canva and Gamma in Nigeria. Horizon J Hum Artif Intell. 2023;2(8): 1-16. [] [Link]
14. Mansourzadeh A, Rasouli S, The future of medical education: a review of the opportunities and challenges of artificial intelligence integration. Med Educ Bull. 2024;5(2): 973-982. [DOI: 10.22034/meb.2024.491888.1102]
15. Holzinger A, Zatloukal K, Müller H. Is human oversight to AI systems still possible? Biotechnol. 2025;85:59-62. [DOI:10.1016/j.nbt.2024.12.003]
16. Tozsin A, Ucmak H, Soyturk S, Aydin A, Gozen AS, Fahim MA, et al. The role of artificial intelligence in medical education: a systematic review. Surg Innov. 2024;31(4): 415-423. [DOI:10.1177/15533506241248239]
17. Nguyen A, Ngo HN, Hong Y, Dang B, Nguyen BT. Ethical principles for artificial intelligence in education. Educ Inf Technol (Dordr). 2023;28(4): 4221-4241. [DOI:10.1007/s10639-022-11316-w]

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by: Yektaweb