RT - Journal Article T1 - Identify Aspects of Scientific Authority in Babol University of Medical Sciences JF - gums-rme YR - 2017 JO - gums-rme VO - 9 IS - 1 UR - http://rme.gums.ac.ir/article-1-414-fa.html SP - 71 EP - 67 K1 - Scientific authority K1 - Excellence K1 - Evolution and innovation K1 - Medical education AB - مقدمه: کسب مرجعیت علمی، از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست­ های ابلاغی نظام سلامت می باشد. شناسایی بهره ­مندی از توانمندی دانشگاه ­ها فرصتی برای توسعه­ ی کشور محسوب می­ گردد. لذا، ضرورت دارد برجسته­ترین توانمندی هر دانشگاه به مجامع علمی معرفی گردد. دانشگاه بابل به­عنوان یکی از واحدهای آموزش عالی سلامت، در راستای برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، اقدام به شناسایی توانمندی ­های برجسته خود در کلان منطقه یک آمایشی نموده است. روش­ ها: این پژوهش توصیفی - اکتشافی با بررسی اسناد و شواهد مربوط به گروه­های آموزشی، ارزیابی گزارش عملکرد، مشاهده و گزارش بازدید مدیران آموزشی و نشست خبرگان در معاونت آموزشی انجام شد. یافته­ ها: برخی حیطه ­های قابلیت مرجعیت در دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل توسعه دانش سرطان، پزشک خانواده، مراقبت ­های نوزادان، تشخیص ژنتیک، جراحی قلب و مداخلات قلب اطفال، پیوند کلیه و مغز استخوان می ­باشند. نتیجه­ گیری: ضمن تبیین حیطه­ هایی که در آن قابلیت مرجعیت علمی وجود دارد، این دانشگاه باید علاوه بر تدوین برنامه­ های راهبردی و عملیاتی، منابع و امکانات لازم را در این راستا بسیج نماید. LA eng UL http://rme.gums.ac.ir/article-1-414-fa.html M3 10.18869/acadpub.rme.9.1.71 ER -