%0 Journal Article %A Biniaz, V %A Karimi Mooanaghi, H %T what is Practice-based learning? %J Research in Medical Education %V 8 %N 3 %U http://rme.gums.ac.ir/article-1-244-fa.html %R 10.18869/acadpub.rme.8.3.71 %D 2016 %K Practice, learningmedical education, %X سال­هاست که توجه محققین به مسئله تغییر رفتار پس از ارائه آموزش جلب شده است. وجود فاصله بین آموزش دانشگاهی و اعمال اجرایی روزانه در محل­ های کاری و نیز برآورده نشدن همه نیازهای محیط کار توسط دانش آموختگان محیط آموزشی که اصطلاحاً تفاوت بین تئوری و عمل نام دارد، سبب شکل گرفتن نوعی روش یادگیری به نام یادگیری مبتنی بر عملکرد (Practice-based learning) گردید. مفهوم یادگیری مبتنی بر عملکرد، مفهومی گسترده است که به عنوان یک استراتژی کلیدی جهت پیشرفت دادن یادگیری فراگیران و دخیل کردن آنان در فرآیند یادگیری خود، که منجر به کسب درک بهتر و عمیق ­تر از موقعیت می­ شود بکار می­ رود. این مطالعه سعی دارد تا ضمن ارائه تعریفی جامع ازPractice-based learning، به نحوه و مراحل اجرا، ارزشیابی و چالش ­های پیش روی این روش آموزش بپردازد. %> http://rme.gums.ac.ir/article-1-244-fa.pdf %P 71-73 %& 71 %! %9 Educational Materials %L A-10-322-1 %+ Medical Education Dept, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran %G eng %@ 2008-952X %[ 2016