اصول اخلاق نشر

 | تاریخ ارسال: 1402/4/31 | 

اصول اخلاق نشر
مقالات ارسالی به فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پززشکی نباید در یکی از نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسیده باشد و یا بطور همزمان برای سایر مجلات ارسال گردد. این مورد باید به تایید کتبی نویسنده مسئول رسیده باشد.

-چاپ مقاله ­ای که قبلاً در همایش­ ها به صورت سخنرانی یا پوستر ارائه و در خلاصه مقالات منتشر شده است، بلامانع است.

- مسئولیت صحت و سقم مطالب هر مقاله به عهده نویسنده یا نویسندگان آن می‌باشد این مجله حق رد یا قبول و نیز ویراستاری مقالات را برای خود محفوظ می‌دارد.

- تمامی فرآیند داوری بصورت الکترونیکی و بدون نام و مشخصات نویسندگان مقاله صورت خواهد گرفت.

- نویسندگان تا زمان پایان فرایند ارزیابی داوری و مشخص شدن نتیجه داوری، قصد ارسال مقاله را به مجلات دیگر ندارند.

- نویسنده محترم مقاله دقت نماید تا از هرگونه سرقت ادبی (Plagiarism) در ارائه مقاله خودداری شود بطوریکه استفاده از ایده، طرح، محصول و نوشتار نویسندگان دیگر بدون دریافت مجوز و یا ارجاع‌دهی مناسب چه به صورت آگاهانه و غیرآگاهانه ممنوع می‌باشد. مطلوب است در ارائه عبارات و جملات دقت لازم و رعایت امانت صورت گیرد.

- اطلاعات شخصی نویسندگان مقالات برای افرادی که به اطلاعات دبیرخانه دسترسی دارند همانند سردبیر، کمک سردبیر و مدیر اجرایی کاملا محرمانه خواهد بود.

- تمامی مسئولیت مقاله منتشر شده به خصوص اعتبار مطالب ارائه شده و رعایت اخلاق در پژوهش برعهده نویسنده یا  نویسندگان مقاله می‌باشد.

- نویسندگان مقاله در مقابل کسانی که از آن­ها در بخش تقدیر با نام تشکر می کنند، مسئولیت پاسخ گویی دارند.

- هیچگونه هزینه‌ای بابت داوری مقالات و انتشار آن دریافت نمی‌گردد.

- چاپ و انتشار مطالب مجله با ذکر ماخذ مجاز می‌باشد. هرگونه استفاده از مطالب نشریه بدون ذکر منابع ممنوع است.


فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پزشکی  به صاحب امتیازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، متعهد به اعمال اخلاق نشر بر اساس کدهای اخلاقی کمیته بین‌المللی اخلاق نشر و همچنین  راهنمای کشوری اخلاق در انتشار آثار پژوهشی علوم پزشکی  است.
 
راهنما و نمودارهای اخلاق نشر
فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پزشکی  متعهد به اجرا و پیروی از راهنماها و نمودارهای اخلاقی کمیته بین‌المللی اخلاق نشر است. این نمودارها و راهنماها جهت کمک به سردبیران، داوران و نویسندگان در روند انتشار طراحی شده است. همچنین نشان‌دهنده سیاست‌های نشریه در هنگام بروز تعارض است. شما می توانید جهت مطالعه این نمودارها و توضیحات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

دفعات مشاهده: 673 بار   |   دفعات چاپ: 103 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Medical Education

Designed & Developed by : Yektaweb