:: دوره 1، شماره 2 - ( 1387 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 13-8 برگشت به فهرست نسخه ها
عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: مقایسه دیدگاه دانشجویان و خود ارزیابی اساتید
اقبال زارعی*، آذر خانم رفیعی، زهرا حاجبی صلغی
، eghbalzarei2010@yahoo.com
چکیده:   (9960 مشاهده)

 مقدمه : مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید می­تواند موجب شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف فعالیت­های آموزش اساتید شود. این مطالعه با هدف مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیدگاه دانشجویان با خود ارزیابی اساتید انجام گرفته است.

 روش­ ها : در این مطالعه توصیفی – مقطعی، جامعه آماری را 20 نفر از اعضای هیات علمی و 20 نفر از دانشجویان کلاس­های تئوری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال تحصیلی 88-87 تشکیل می­داد. روش نمونه گیری اساتید، به صورت سرشماری و دانشجویان به صورت تصادفی ساده بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای شامل 20 سوال 5 گزینه­ای براساس مقیاس لیکرت بود. داده­ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

  یافته­ها: میانگین نمرات خود ارزیابی اساتید 3/6 ± 7/89 و میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان 5/6 ± 1/85 بود که بیانگر تفاوت معنی­دار بین آن­هاست (016/0= p و 64/2= t ). ضریب همبستگی بین نمرات خودارزیابی اساتید با نمرات ارزشیابی آن­ها توسط دانشجویان 26/0به دست آمد.

 نتیجه­ گیری : نتایج نشان داد نمره خود ارزیابی اکثر اساتید بالاتر از نمره ارزشیابی آن­ها توسط دانشجویان بود. استفاده از نتایج روش خودارزیابی و ارزشیابی اعضای هیات علمی از طریق دانشجویان می­تواند در جهت بهبود کیفیت تدریس مورد استفاده قرار گیرد.

  

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، خودارزیابی، دانشجو، استاد
متن کامل [PDF 163 kb]   (1008 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها