عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: مقایسه دیدگاه دانشجویان و خود ارزیابی اساتید
|
اقبال زارعی*، آذر خانم رفیعی، زهرا حاجبی صلغی |
، eghbalzarei2010@yahoo.com |
|
چکیده: (9960 مشاهده) |
مقدمه : مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی اساتید میتواند موجب شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف فعالیتهای آموزش اساتید شود. این مطالعه با هدف مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیدگاه دانشجویان با خود ارزیابی اساتید انجام گرفته است.
روش ها : در این مطالعه توصیفی – مقطعی، جامعه آماری را 20 نفر از اعضای هیات علمی و 20 نفر از دانشجویان کلاسهای تئوری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال تحصیلی 88-87 تشکیل میداد. روش نمونه گیری اساتید، به صورت سرشماری و دانشجویان به صورت تصادفی ساده بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای شامل 20 سوال 5 گزینهای براساس مقیاس لیکرت بود. دادهها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: میانگین نمرات خود ارزیابی اساتید 3/6 ± 7/89 و میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان 5/6 ± 1/85 بود که بیانگر تفاوت معنیدار بین آنهاست (016/0= p و 64/2= t ). ضریب همبستگی بین نمرات خودارزیابی اساتید با نمرات ارزشیابی آنها توسط دانشجویان 26/0به دست آمد.
نتیجه گیری : نتایج نشان داد نمره خود ارزیابی اکثر اساتید بالاتر از نمره ارزشیابی آنها توسط دانشجویان بود. استفاده از نتایج روش خودارزیابی و ارزشیابی اعضای هیات علمی از طریق دانشجویان میتواند در جهت بهبود کیفیت تدریس مورد استفاده قرار گیرد.
|
|
واژههای کلیدی: ارزشیابی، خودارزیابی، دانشجو، استاد |
|
متن کامل [PDF 163 kb]
(1008 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|