@ARTICLE{Hadavi, author = {Beik Khourmizi, M and Saidi, F and Khorrami, F and Hadavi, M and }, title = {Evaluation of Operating Rooms students’ satisfaction about their Field of Study and Views on Job Future}, volume = {12}, number = {1}, abstract ={مقدمه: تربیت فارغ­ التحصیلانی کارآمد و علاقه ­مند، از اولویت­ های نظام آموزشی است. هر سال، تعدادی از دانشجویان به دلیل نارضایتی از رشته تحصیلی، از ادامه تحصیل منصرف می­ شوند و یا ناامیدانه ادامه تحصیل می­ دهند. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن­ها نسبت به آینده شغلی در سال 1398 طراحی گردید. روش ­ها: در این مطالعه مقطعی، کلیه دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (75 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. از پرسشنامه­ ای دو قسمتی استفاده شد که قسمت اول شامل سوالات دموگرافیک و قسمت دوم پرسشنامه ارزیابی میزان رضایت دانشجویان از رشته تحصیلی، عوامل مؤثر بر رضایت و دیدگاه دانشجویان نسبت به آینده شغلی بود. ﭘﺎیایی و روایی آن نیز با ﺿﺮیب آﻟﻔﺎی کرونباخ سؤالات 0/7 تا 0/94 مورد تایید قرار گرفت. داده ­ها با استفاده از آزمون­ های آماری t-test، Anova و مجذور کای از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ ها: میزان رضایت دانشجویان با میانگین و انحراف معیار 0/77±3/53 در محدوده "رضایت زیاد" قرار داشت. میزان رضایت دانشجویان بر حسب سن، جنسیت، وضعیت تأهل، معدل کل، سابقه انصراف از تحصیل و محل سکونت اختلاف معنی­ دار نداشت(0/5 نتیجه ­­گیری: رﺿﺎیت داﻧﺸﺠﻮیان از رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، در حد زیاد و نگرش آن­ها به آینده شغلی مثبت بود. اﻓـﺰایش اﻣﮑﺎﻧـﺎت و ﺗﺠﻬﯿﺰات آﻣﻮزﺷﯽ، تعامل بیشتر دانشجویان با مدیر گروه و کاربرد دروس تئوری در بالین، جهت اﻓﺰایش رﺿﺎیت و ﻋﻼﻗﻪ ﺑﻪ اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ در این رﺷﺘﻪ ﻣﺆﺛﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. }, URL = {http://rme.gums.ac.ir/article-1-895-fa.html}, eprint = {http://rme.gums.ac.ir/article-1-895-fa.pdf}, journal = {Research in Medical Education}, doi = {10.29252/rme.12.1.62}, year = {2020} }