TY - JOUR T1 - reflective learninig,a new approach in nursing education TT - یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری JF - gums-rme JO - gums-rme VL - 5 IS - 2 UR - http://rme.gums.ac.ir/article-1-123-fa.html Y1 - 2013 SP - 55 EP - 57 KW - reflective learninig KW - educatino KW - nusing N2 - آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی می­باشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی می­گردد از اهمیت ویژه­ای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهم­ترین آن­ها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین درباره­ی آن­هاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوب­تر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم می­نماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد می­نماید ... M3 10.18869/acadpub.rme.5.2.55 ER -