@ARTICLE{Tirgar, author = {Tirgar, A and Kazemi, F and Babazadeh, S and Aghalari, Z and Gholinia-Ahangar, H and }, title = {Assessing the Students ’ Viewpoint about teaching a course by several lecturer in Babol University of Medical Sciences}, volume = {10}, number = {1}, abstract ={مقدمه: یکی از اشکال متداول آموزشی در علوم پزشکی، آموزش دروس توسط چند مدرس (اساتید مشترک) می ­باشد. این شیوه آموزشی همواره با موافقان و مخالفانی روبروست. این پژوهش با هدف ارزیابی دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی در خصوص تدریس واحدهای درسی با اساتید مشترک به اجرا در آمد. روش ها: مطالعه توصیفی-پیمایشی حاضر در سال 1392 میان گروهی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای حرفه­ای دانشگاه علوم پزشکی بابل که حداقل یک ترم تحصیلی و یک درس با اساتید مشترک را گذرانده بودند، انجام پذیرفت. نمونه ­گیری به روش آسان و از میان افراد علاقه­ مند به شرکت در پژوهش به اجرا در آمد. داده­ ها با استفاده از پرسشنامه محقق­ ساخته مشتمل بر 20 سوال جمع­آوری و از طریق شاخص­های آمار توصیفی، استنباطی نظیر آزمون t مستقل و آنالیز واریانس یک­طرفه و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: از 180 دانشجوی مورد بررسی 62/2 درصد دختر و 65 درصد در مقطع کارشناسی بودند. 84/4 درصد در ترم جاری و 93/9درصد در ترم­های گذشته سابقه واحد درسی با اساتید مشترک داشتند. نیمی از دانشجویان (51/1 درصد) ارائه یک درس توسط چند استاد را نامطلوب دانستند. دلایل اصلی آن­ها عدم توالی مطالب درسی، افزایش بیش از اندازه حجم و ارائه مطالب تکراری بود. 58/9درصد دانشجویان در صورت برخورداری از حق انتخاب، تمایلی به انتخاب واحد درسی با اساتید مشترک نداشتند. نتیجه­ گیری: با توجه به عدم تمایل اکثر دانشجویان در مورد تدریس واحدهای درسی با اساتید مشترک پیشنهاد می­گردد تا حدامکان از بکارگیری چندین مدرس برای یک واحد درسی خودداری شده و در موارد غیر قابل اجتناب، تعداد مدرسان به حداقل ممکن کاهش یابد. همچنین سعی شود با هماهنگی بیشتر بین اساتید از ارائه مطالب تکراری و افزایش حجم غیرضروری مطالب جلوگیری شود. }, URL = {http://rme.gums.ac.ir/article-1-552-fa.html}, eprint = {http://rme.gums.ac.ir/article-1-552-fa.pdf}, journal = {Research in Medical Education}, doi = {10.29252/rme.10.1.38}, year = {2018} }