%0 Journal Article %A Basirat, M %A Motevasseli, S %A Mirfarhadi, N %A Taheri, M %T Dentistry Students´ Viewpoints about Evaluation of Faculty members during and at the end of Semester in 2016 %J Research in Medical Education %V 11 %N 1 %U http://rme.gums.ac.ir/article-1-721-fa.html %R 10.29252/rme.11.1.3 %D 2019 %K assessment, Faculty Member, students, %X مقدمه: ارزشیابی مستمر از کیفیت تدریس استادان، می­تواند در بهبود و اصلاح نحوه ­ی تدریس و درنهایت ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه سهم به سزایی داشته باشد. هدف از انجام این مطالعه ارزشیابی استاد از دیدگاه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی درحین و پایان ترم تحصیلی بود. روش ­ها: این مطالعه توصیفی - مقطعی بر روی کلیه اعضای هیات علمی (30 نفر) در نیم ­سال دوم سال تحصیلی 95-1394 که برگه ارزشیابی آن­ها حداقل توسط 15 دانشجو تکمیل گردیده، انجام گرفت. ابزار مطالعه، پرسشنامه ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود که در دو مقطع زمانی حین و پایان ترم مورد استفاده قرار گرفت. داده ­ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون­ های t- test و کروسکال والیس و از طریق نرم­ افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ ها: نتایج نشان داد که بین میانگین نمره ارزشیابی حین ترم (0/38 ±3/41) و پایان ترم اساتید (0/24±3/3) تفاوت معنی­ داری وجود ندارد (0/206=p). همچنین در میانگین نمره حین ترم وپایان ترم تحصیلی ارزشیابی اساتید در آیتم ­های تسلط علمی استاد (0/001=p)، نحوه ارائه مطالب (0/032=p)، رعایت توالی و اولویت در ارائه مطالب (0/020=p)، حضور به­ موقع استاد (0/007=p) و توانایی کنترل و مدیریت کلاس (0/032=p) تفاوت معنی ­داری مشاهده شد. نتایج نشان داد که بین سال تحصیلی دانشجو و میانگین نمره ارزشیابی اساتید (حین و پایان ترم تحصیلی) تفاوت معنی­ داری وجود ندارد. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که در میانگین نمره ارزشیابی کسب شده اساتید در حین و پایان ترم تحصیلی تفاوت معنی­ داری وجود ندارد. با توجه به تفاوت در نمره کسب شده توسط اساتید در بعضی از سوالات به نظر می­رسد که شاید عوامل مختلفی نظیر تاکسونومی سوالات پایان ترم و سخت­ گیری یا آسان­ گیری استاد در نمره ارزشیابی وی موثر باشد. لذا توصیه می­ گردد با توجه به نقش ارزشیابی دانشجویان به­ عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در ارتقاء اساتید، بهتر است از سایر شیوه ­های ارزشیابی نظیر ارزشیابی از همکار و خودارزیابی نیز استفاده شود. %> http://rme.gums.ac.ir/article-1-721-fa.pdf %P 3-9 %& 3 %! %9 Research %L A-10-428-3 %+ Medical Education Rresearch Center (MERC), Educational Development Center (EDC), Guilan University of Medical Sciences,Rasht,Iran %G eng %@ 2008-952X %[ 2019