%0 Journal Article %A Nejad Shamsi, P %A Zaker-Jafari, H R %A Basirat, M %A Zaker-Jafari, A %T Self-Assessment of Senior Dental Students about Acquired Skills Based on the Educational Program %J Research in Medical Education %V 9 %N 3 %U http://rme.gums.ac.ir/article-1-531-fa.html %R 10.29252/rme.9.3.79 %D 2017 %K Students, Dental, Curriculum, Self- Assessment, Clinical Skill, %X مقدمه:خودارزیابی یکی از روش ­های محک مهارت­ های کسب­ شده بالینی توسط دانشجویان است. این مطالعه با هدف تعیین خودارزیابی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مهارت­ های کسب شده بالینی بر اساس برنامه آموزشی انجام شد. روش ­ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی مهارت­ های بالینی کلیه دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی دانشکده رشت (34 نفر) در سال 1395 از طریق پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ (0/8=ɑ) تایید گردید. یافته ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون­ های فریدمن و مجذور کای دو از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ ها: میانگین نمره خود ارزیابی دانشجویان از مهارت بالینی (از 25 نمره) معادل 2/81± 17/38 بود. نتایج نشان داد که نمره خود ارزیابی دانشجویان در بخش­ های مختلف بالینی تفاوت معنی­ داری دارد ( 0/001>P). بالاترین میانگین رتبه­ ای نمره در بخش جراحی دهان، فک و صورت (7/60) و کمترین در بخش ارتودنسی (2/76) بود. نتیجه‌گیری: خودارزیابی دانشجویان از مهارت­های بالینی در بیشتر بخش ­ها خوب بود. امید است که با استفاده از روش ­های نوین تدریس در افزایش مهارت دانشجویان پیشرفت چشم­گیر حاصل شود. %> http://rme.gums.ac.ir/article-1-531-fa.pdf %P 78-73 %& 78 %! %9 short article %L A-10-428-2 %+ Medical Education Research Center, Dental Sciences Research Center. Department of Oral and maxillofacial medicine. Dental faculty. Guilan University of Medical Sciences, Rasht,Iran %G eng %@ 2008-952X %[ 2017