TY - JOUR JF - gums-rme JO - RME VL - 7 IS - 3 PY - 2015 Y1 - 2015/10/01 TI - The Interval of Educational Services Quality: Distance of Current and Desirable Situation from Viewpoints’ of Dentistry Students of Guilan University of Medical Sciences of medical sciences in 2014 TT - شکاف کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393 N2 - مقدمه: امروزه دانشکده­های دندانپزشکی درسراسردنیا با چالش­های عمده درارائه خدمات آموزشی جامع برای دستیابی به کفایت لازم برای کار دندانپزشکی درفارغ التحصیلان روبه رو هستند. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه­های دانشجویان دندانپزشکی از کیفیت خدمات آموزشی دردانشکده دندانپزشکی رشت طراحی و اجرا گردید. روش ­ها: دراین مطالعه مقطعی - تحلیلی ، 105 نفراز دانشجویان بخش­های پری کلینیک و کلینیک دانشکده دندانپزشکی درسال 1393به روش سر شماری انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد سروکوال شامل دو بخش اطلاعات فردی و پنچ بعد کیفیت خدمات آموزشی (ابعاد فیزیکی، تضمین، پاسخگویی، اطمینان و همدلی) بود. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آمار توصیفی وآمار استنباطی کای دو و t زوج از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفت. یافته­ ها: نتایج نشان داد میانگین سنی دانشجویان 6/2±28/22 و اکثریت دانشجویان (52 درصد) دختربودند. درهرپنج بعدخدمات آموزشی بین وضع موجود و ایده آل دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی شکاف منفی وجود داشت. ابعاد پاسخگویی و تضمین به ترتیب با (910/0-) و(820/0-) بیشترین شکاف منفی و بعد فیزیکی با (760/0-) کمترین شکاف را به خود اختصاص دادند. نتیجه­ گیری: انتظارات دانشجویان درمورد کیفیت آموزش فراتراز درک آنها از وضعیت موجود است و دراین میان عدم توجه به نیازهای دانشجویان درتدوین برنامه آموزشی نقش مهمی در کاهش رضایت دانشجویان داشته است. از این­رو اطلاع از عقاید و نظرات آنان می­تواند منبعی از اطلاعات برای استفاده مدیران آموزشی درتصمیم گیری­های کلی و جزئی برای ارتقای کیفیت آموزش فراهم آورد. SP - 64 EP - 70 AU - Zakerjafari, HR AU - Hamkar, B AU - Mirfarhadi, N AD - Guilan University of Medical Sciences. Rasht, Iran. KW - Educational KW - students KW - Dental KW - Servqual UR - http://rme.gums.ac.ir/article-1-206-fa.html DO - 10.18869/acadpub.rme.7.3.64 ER -