%0 Journal Article %A Jafaei Dalooei, R %A Karimi Moonaghi, H %A Yamani, N %A Irajpoor, A R %A Saadatyar, F S %T Interprofessional Education: the Strategy to Improve Health Care %J Research in Medical Education %V 7 %N 1 %U http://rme.gums.ac.ir/article-1-167-fa.html %R 10.18869/acadpub.rme.7.1.54 %D 2015 %K Interprofessional Education, Interprofessional Learning, Healthcare Improvement, %X مقدمه: آموزش بین حرف ­ ای یکی از روش های آموزشی است که در متون مختلف، استفاده از آن تأکید شده است و اعتقاد بر این است که می ­ تواند باعث افزایش همکاری های بین حرفه­ای و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار شود . با توجه به اهمیت کار تیمی در بهبود مراقبت از بیمار، در این مطالعه با مرور پژوهش­های انجام شده در این زمینه، به بررسی نقش آموزش بین حرفه­ای در بهبود مراقبت سلامت پرداخته شده است . روش­ها: در این مطالعه مروری غیر نظام مند برای رسیدن به اهداف مطالعه، در بازه زمانی سال ­ های 2000 تا 2013 مقالات با کلید واژه­های آموزش بین حرفه ­ ای، یادگیری بین حرفه ­ ای و بهبود مراقبت سلامت در منابع اینترنتی و پایگاه ­ های اطلاعاتی Eric, Science Direct, SID و همچنین در منابع کتابخانه­ای و نشریات ایرانی در حیطه آموزش در علوم پزشکی جستجو و از نتایج 30 مقاله که ارتباط بیشتری با موضوع مورد مطالعه و اهداف آن داشتند، استفاده گردیدند. یافته­ها: از مجموع 73 مقاله بررسی شده مستندات 30 مقاله مرتبط و معتبر استخراج شد . عمده مطالعات بر تاثیر آموزش بین حرفه­ای بر دانش و نگرش فراگیران دلالت داشتند. این درحالی است که در برخی مطالعات تاثیر آن بر بهبود عملکرد و کار گروهی و ارتقاء سطح سلامت جامعه نیز گزارش شده است. نتیجه­گیری: با توجه به اهمیت آموزش و یادگیری بین حرفه­ای در بهبود دانش، نگرش و مهارت حرفه های سلامت، این نوع آموزش می تواند نقش مهمی در ارتقاء سلامت که هدف غایی و نهایی در ارائه خدمات سلامت به شمار می آید، داشته باشد. %> http://rme.gums.ac.ir/article-1-167-fa.pdf %P 54-62 %& 54 %! %9 review Article %L A-10-242-1 %+ Medical Education Dept, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran. %G eng %@ 2008-952X %[ 2015