@ARTICLE{Karimi Moonaghi, author = {Jafaei Dalooei, R and Karimi Moonaghi, H and Yamani, N and Irajpoor, A R and Saadatyar, F S and }, title = {Interprofessional Education: the Strategy to Improve Health Care}, volume = {7}, number = {1}, abstract ={مقدمه: آموزش بین حرف ­ ای یکی از روش های آموزشی است که در متون مختلف، استفاده از آن تأکید شده است و اعتقاد بر این است که می ­ تواند باعث افزایش همکاری های بین حرفه­ای و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار شود . با توجه به اهمیت کار تیمی در بهبود مراقبت از بیمار، در این مطالعه با مرور پژوهش­های انجام شده در این زمینه، به بررسی نقش آموزش بین حرفه­ای در بهبود مراقبت سلامت پرداخته شده است . روش­ها: در این مطالعه مروری غیر نظام مند برای رسیدن به اهداف مطالعه، در بازه زمانی سال ­ های 2000 تا 2013 مقالات با کلید واژه­های آموزش بین حرفه ­ ای، یادگیری بین حرفه ­ ای و بهبود مراقبت سلامت در منابع اینترنتی و پایگاه ­ های اطلاعاتی Eric, Science Direct, SID و همچنین در منابع کتابخانه­ای و نشریات ایرانی در حیطه آموزش در علوم پزشکی جستجو و از نتایج 30 مقاله که ارتباط بیشتری با موضوع مورد مطالعه و اهداف آن داشتند، استفاده گردیدند. یافته­ها: از مجموع 73 مقاله بررسی شده مستندات 30 مقاله مرتبط و معتبر استخراج شد . عمده مطالعات بر تاثیر آموزش بین حرفه­ای بر دانش و نگرش فراگیران دلالت داشتند. این درحالی است که در برخی مطالعات تاثیر آن بر بهبود عملکرد و کار گروهی و ارتقاء سطح سلامت جامعه نیز گزارش شده است. نتیجه­گیری: با توجه به اهمیت آموزش و یادگیری بین حرفه­ای در بهبود دانش، نگرش و مهارت حرفه های سلامت، این نوع آموزش می تواند نقش مهمی در ارتقاء سلامت که هدف غایی و نهایی در ارائه خدمات سلامت به شمار می آید، داشته باشد. }, URL = {http://rme.gums.ac.ir/article-1-167-fa.html}, eprint = {http://rme.gums.ac.ir/article-1-167-fa.pdf}, journal = {Research in Medical Education}, doi = {10.18869/acadpub.rme.7.1.54}, year = {2015} }