TY - JOUR T1 - Survey of Clinical Evaluation Process Based on Logbook and Cognitive And Psychomotor Learning in Nursing Students TT - بررسی فرآیند ارزشیابی بالینی مبتنی بر Log Book برمیزان یادگیری شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی دانشجویان پرستاری JF - gums-rme JO - gums-rme VL - 6 IS - 2 UR - http://rme.gums.ac.ir/article-1-168-fa.html Y1 - 2014 SP - 28 EP - 35 KW - Log Book KW - Clinical Education KW - Evaluation. N2 - مقدمه: امروزه با رشد سریع و روز افزون اطلاعات شکاف بین تئوری و عمل روز به روز عمیق ­ تر می ­ گردد. یکی از راهکارهای جدید رفع این مشکل نگاهی دیگر به آموزش بالینی می ­ باشد. یکی از راه حل­های اصلی حل مشکلات بالینی، ارزشیابی مداوم و ارزشیابی فرآیند آموزشی دانشجو با استفاده از کتابچه راهنمای یادگیری بالینی ( Log Book ) است. این مطالعه با هدف، تعیین تأثیر استفاده از Log Book بر یادگیری مهارتی و شناختی دانشجویان پرستاری صورت گرفت . روش ­ ها: این مطالعه بصورت تحقیق نیمه تجربی بر روی 2 گروه 7 نفره از دانشجویان ترم 4مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واحد کارآموزی قلب به روش در دسترس در دو نیم­سال تحصیلی صورت گرفت. که در آن دانشجویان با استفاده از Logbook مورد ارزشیابی قرار گرفتند و در پایان نمرات حاصل با نمراتی که دانشجویان از روش سنتی به دست آوردند، با استفاده از آزمون آماری توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) مورد مقایسه قرار گرفت. یافته ­ ها: میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان در ارزیابی بالینی مبتنی بر Log Book (58/0 ± 23/18) بیشتر از نمرات دانشجویان به روش سنتی (90/0 ± 46/17) بود. اما از نظر آماری تفاوت معنی­داری بین نمرات دو روش مشاهده نگردید. نتیجه ­ گیری: با توجه به تاثیر Log Book در یادگیری و توجه بیشتر آن به جزئیات در فرآیند ارزشیابی دانشجویان و استفاده کم آن در آموزش بالینی، بهتر است به منظور ارتقا آموزش، کارگاه­های آموزشی برای اساتید و دانشجویان درگیر در آموزش بالینی برگزار گردد تا بتواند با افزایش آگاهی و مهارت­های لازم، به طراحی مناسبتر این روش و اجرای عملی ان کمک نمایند. M3 10.18869/acadpub.rme.6.2.28 ER -