RT - Journal Article T1 - Evaluation Attitudes of Clinical Medicine and Basic Sciences Teachers about Peer-Assisted Learning in Babol University of Medical Science JF - gums-rme YR - 2015 JO - gums-rme VO - 7 IS - 1 UR - http://rme.gums.ac.ir/article-1-149-fa.html SP - 13 EP - 18 K1 - Education K1 - Faculty K1 - Attitude K1 - Peer Assisted Learning AB - مقدمه: یکی از روش­های نوین در زمینه آموزش، روش یادگیری به کمک همتایان می ­ باشد. با توجه به مزایای این روش، هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی بالینی و علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با مزایای بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان است . روش ­ ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی، دیدگاه 2 3 8 نفر از اساتید علوم پایه و پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد مزایای سیستم یادگیری به کمک همتایان، توسط پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه به روش سرشماری انتخاب شدند. داده ­ های بدست آمده توسط تست­های آماری t یک نمونه ای، t زوج و AVOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: از نظر اساتید شرکت­کننده، این سیستم بیشترین تاثیر را بر عدم کم­رنگ شدن نقش اساتید در آموزش (2/51 درصد)، تقویت اعتماد به نفس دانشجو (47درصد) و ارائه بازخورد به موقع و مناسب اندوخته ها (5/48درصد) داشت. میانگین رضایتمندی (مزایا و اجرای این سیستم) از نظر جنس و سابقه تدریس معنی­دار نبوده ولی میانگین این شاخص به صورت معنی­داری از عدد 74 (عدد ملاک) بزرگ­تر بود. نتیجه گیری: یافته­ها نشان داد که اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه موافق مزایای و انجام این روش هستند و اجرای این سیستم می­تواند منجر به تربیت نیروی انسانی توانمند گردد . LA eng UL http://rme.gums.ac.ir/article-1-149-fa.html M3 10.18869/acadpub.rme.7.1.13 ER -