%0 Journal Article %A Tabrizi, JS %T Qualitative Research in Medical Education %J Research in Medical Education %V 3 %N 1 %U http://rme.gums.ac.ir/article-1-55-fa.html %R %D 2011 %K Qualitative Research, Medical Education, %X مشکلات و سئوالات آموزش پزشکی به لحاظ چند وجهی بودن و تاثیر فرایند های مختلف در آن پیچیده بوده و به همین دلیل محققین آموزش پزشکی نیازمند آشنایی با رویکردهای متعددی به منظور درک مشکلات و انجام مداخلات موثر برای ارتقای کیفیت آموزش هستند. روش های پژوهش کیفی به محققین آموزش پزشکی کمک می کنند تا رفتارهای زمینه ای، نگرش ها، ادراک و فرهنگ های حاکم بر نظام آموزشی را، که تنها با روش های کمی نمی توان به آنها دست یافت، درک کنند. علاوه بر این، رویکردهای کیفی قادرند در جهت شناخت تسهیل کننده ها و موانع برنامه های آموزشی جدید مفید واقع شوند. در این راستا، هدف از مقاله فوق معرفی پژوهش های کیفی، ذکر تفاوت های آن با مطالعات کمی و بیان مزایای انجام پژوهش های تلفیقی است %> http://rme.gums.ac.ir/article-1-55-fa.pdf %P 54-59 %& 54 %! %9 Research %L A-10-2-26 %+ %G eng %@ 2008-952X %[ 2011