%0 Journal Article %A Tabrizi, J S %T Qualitative research in medical education, Part 2: Qualitative research process %J Research in Medical Education %V 3 %N 2 %U http://rme.gums.ac.ir/article-1-47-fa.html %R %D 2011 %K medical education‌, Qualitative research, %X محققین تازه کار معمولاً بجای برنامه‌ریزی دقیق برای انجام یک پژوهش خوب، عجله در شروع آن دارند گرچه برنامه‌ریزی فرایندی زمان‌بر و پیچیده است، اما برنامه‌ریزی دقیق یک پروژه تحقیقاتی اثرات درخشان خود را در کسب یافته‌های با کیفیت بالا نشان خواهد داد. بنابراین، در صورت شکستن یک پروژه به بخش‌های کوچکتر، برنامه‌ریزی کار سختی نخواهد بود. از این رو، بهتر است به پژوهش به عنوان فرایندی نگاه کرد که در چند مرحله انجام می‌شود. خوشبختانه اغلب پژوهش‌های کیفی در آموزش، از تعدادی مراحل قابل پیش‌بینی و مشخص تشکیل می‌شوند. برخی از مراحل بطور همزمان انجام گرفته، اما برخی دیگر پس از تکمیل مرحله قبلی قابل انجام هستند. در این بخش مراحل فرایند پژوهش کیفی به طور اختصار توضیح داده شده و در موارد کلیدی پیشنهادات کاربردی برای محققین تازه کار ارائه خواهد شد. %> http://rme.gums.ac.ir/article-1-47-fa.pdf %P 64-68 %& 64 %! %9 review Article %L A-10-2-18 %+ %G eng %@ 2008-952X %[ 2011