[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
سامانه جامع رسانه های کشور

..
:: راهنمای نگارش ::

راهنمای‌ تنظیم‌ دست‌نوشته (Manuscript)

قالب تهیه مقاله (فارسی)

 از نویسندگان محترم تقاضا می شود اصل مقاله خود را که در قالب و شرایط زیر تهیه شده است از طریق سایت http://rme.gums.ac.ir ارسال نمایند:

  قالب تهیه مقاله (فارسی)

راهنمای نگارش مقاله
 

  1. مقاله باید با فاصله سطر 15/1 سانتی متر در یک روی کاغذ A4 با حاشیه 5/2 سانتیمتر از هر سمت کاغذ و با نرم افزار Word تایپ شده باشد.

  2. نحوه ارسال مقاله: نحوه ارسال به صورت الکترونیک و از طریق وب سایت مجله می باشد. در صورت استفاده از ابزار جهت جمع آوری اطلاعات (پرسشنامه، چک لیست و غیره) لازم است یک نسخه ی الکترونیک از این ابزار نیز ارسال شود. 

  3. بخش های اصلی هر مقاله باید دارای عنوان و چکیده (فارسی و انگلیسی )، مقدمه، روش کار، یافته­ ها، بحث و نتیجه گیری، تقدیر، منابع و ضمائم (شکل ، جدول، پرسشنامه خاص ) باشند.

  4. صفحه عنوان و چکیده باید شامل قسمت های زیر باشد:

  صفحه عنوان باید شامل این قسمت‌ها باشد: عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسندگان، عنوان انگلیسی و اسامی نویسندگان در زیر آن، آدرس، تلفن و آخرین مرتبه علمی و نام سازمان متبوع (affiliation) و رایانامه هر یک از نویسندگان، همراه با امضای همه نویسندگان مبنی بر موافقت ایشان با ترتیب نام ذکر شده و بررسی مقاله در مجله پژوهش در آموزش علوم پزشکی، مشخص نمودن فردی که پاسخ‌گوی مکاتبات مجله و سایرین خواهد بود، مرکز یا سازمان تأمین‌کننده بودجه طرح پژوهشی که این مقاله از نتایج آن است همراه با شماره طرح مربوطه، عنوان مکرری (عنوان کوتاهی برای استفاده در سرصفحه‌های مقاله چاپ شده که حداکثر 40 حرف طول داشته باشد .

  5. چکیده انگلیسی و چکیده فارسی بدون کادر در قسمت زیر آن و در همان صفحه قرار می گیرد. ضمناًچکیده فارسی می­ بایست در 250 تا 260کلمه و چکیده انگلیسی در 330-320 کلمه به صورت ساختاری شامل: مقدمه ( Introduction ) ، روش­ ها (Methods) ، یافته ها ( Results) و نتیجه گیری (Conclusion) و کلید واژه ها (Key words) ارائه گردد. آدرس نویسنده مسئول در انتهای صفحه چکیده به صورت زیر درج گردد: آدرس نویسنده مسئول: شهر، محل کار، پست الکترونیکی، تلفن

  6. در بخش روش کار باید در همه قسمت­ ها (انتخاب نمونه، نوع مطالعه، روش اجرا، ملاحظات اخلاقی، شیوه تجزیه و تحلیل آماری) تا حدی تفصیلی نوشته شود تا دیگران بتوانند پژوهش را دوباره تکرار کنند.

  7.  مجموع جدول ها ونمودارها از 4 عدد تجاوز ننماید. توضیحات باید به صورت زیر نویس در جدول آورده شود.

  8. اشکال و نمودارها با ید به صورت سیاه و سفید  رسم شده باشند، ذکر نرم افزاری که با آن شکل و نمودار رسم شده، الزامی است.

  9. تایپ چکیده انگلیسی عنوان با قلم Times New Roman نمره 10 ، چکیده فارسی با Nazanin نمره 11 و متن مقاله با Nazanin نمره 12 باشد .

  10. مقالات پژوهشی باید حاصل تحقیق نویسنده بوده و در مجله دیگری به چاپ نرسیده یا به طور همزمان برای سایر مجلات ارسال نشده باشد.

11. مسئولیت علمی و اخلاقی مقاله (ها) برعهده نویسندگان است.

  12. مجله هرگونه اصلاح در ساختار و متن مقالات دریافتی را برای خود محفوظ نگه می دارد.

  13. مقالات به شیوه نگارش معاهده  تهران  تهیه شوند.
14.به جز مقالات مروری و نامه به سردبیر درج کد اخلاق در کلیه مقالات الزامی می باشد.
 15. دست‌نوشته‌ باید همراه با  تعهدنامه دال بر عدم ارسال هم‌زمان به سایر نشریات با امضاء تمامی نویسندگان ارسال شود.


انواع مقالات مورد پذیرش

 دست‌نوشته‌های اصیلی که حاصل یافته‌های تحقیقاتی نویسندگان می‌باشد باید قسمت‌های زیر را به‌ترتیب دارا باشد: الف- صفحه خلاصه مقاله فارسی  و انگلیسی حداکثر در 250 کلمه (شامل مقدمه،  روش‌ها، یافته ها، نتیجه‌گیری و کلیدواژه‌ها) ب- متن دست‌نوشته شامل: مقدمه،  روش‌ها، یافته ها، بحث و نتیجه‌گیری ج- منابع هـ- ضمایم (شامل: شکل‌ها، جداول و نمودارها ).
 نامه‌به سردبیر: فصلنامه، نوشته­ هایی در حدود 500 کلمه را که در ارتباط با مقالات یا نوشته ­های فصلنامه نوشته شده ، چنانکه در نقد و بررسی مقاله باشد، همراه با پاسخ نویسنده مقاله می ­پذیرد. فصلنامه در انتخاب و چاپ این مقاله ها آزاد است و همچنین این موضوعات می توانند در مورد ابتکارهای مفید در آموزش علوم پزشکی، تجربه ­های ارزنده یا اخبار آموزش پزشکی در ایران یا جهان نوشته شود.

دست‌نوشته‌های مروری:  که شامل بررسی کلی یک موضوع جدید علمی می‌باشد صرفاً از نویسندگانی که تسلط کافی و سابقه طولانی در مورد موضوع خاص داشته‌اند و با مراجعه به تعداد قابل قبولی از مقالات منتشر شده ایشان، پذیرفته می‌شود و باید قسمت‌های زیر را به ترتیب دارا باشد: الف- صفحه خلاصه مقاله فارسی و انگلیسی (شامل مقدمه، روش­ها، یافته هاِ نتیجه گیری، کلید واژه‌ها) ب:  متن دست‌نوشته شامل: مقدمه، روش ها، یافته هاّ بحث و نتیجه‌گیری و قدردانی.فصلنامه ، مقالات مروری را که از جامعیت بالایی برخوردار بوده و در یکی از حیطه های زیر قرار می گیرند ، می پذیرد :

  1- مرور کتاب در زمینه آموزش علوم پزشکی به زبان فارسی یا انگلیسی در حجم 750 تا 1000 کلمه

  2- گزارش گردهمایی آموزش علوم پزشکی در ایران و سراسر جهان حداکثر تا دو ماه پس از برگزاری همایش و در حجم 1200 تا 1500 کلمه

  3- مقالات مباحثه­ ای یا نقد و تحلیل منابع در مورد موضوعی خاص یا نظریه ها و یاگرایش های جدید در علوم پزشکی در حداکثر 3500 کلمه 
 

شیوه نگارش فهرست منابع
  منابع باید به ترتیب استفاده در متن شماره گذاری شود. نمونه نوشتن مراجع مشابه Index Medicus و به شیوه وانکور (Vancouver) باشد.همچنین با توجه به تغییرات احتمالی که در فرایند ویرایش مقاله صورت خواهد گرفت لازم است در نوشتن رفرنس از نرم افزار  endnote استفاده شود .

  کلیه منابع فارسی، تماماً به صورت انگلیسی و بر مبنای ونکور ارائه شوند. جهت نگارش منابع فارسی به زبان انگلیسی در صورتی که در منبع اصلی ترجمه انگلیسی عنوان مقاله،نام مجله یا کتاب در قسمتهای پشت جلد کتاب یا مقاله و یا در قسمت چکیده انگلیسی وجود داشته باشد از همان ترجمه انگلیسی استفاده می شود.درصورتی که ترجمه انگلیسی برای منبع فارسی در خود منبع اصلی ذکر نشده باشد لازم است «عنوان مقاله، اسم مجله و نیز اسم نویسندگان» آوا نویسی شود. همچنین با توجه به تغییرات احتمالی که در فرایند ویرایش مقاله صورت خواهد گرفت لازم است در نوشتن رفرنس از نرم افزار  endnote استفاده شود .

 درج  DOIبرای رفرنس هایی که از شناسه مذکور برخوردارند الزامی است .

شیوه نگارش کتاب:

  الف: نویسنده. عنوان کتاب. شماره چاپ . شهر : ناشر ؛ سال

  Gall MD,Gall JP ,Walter RB. Educational research .7 th ed. Boston: Allyn and Bacon; 2003.

  ب: درصورتی که کتاب یا مقاله به فارسی باشد و ترجمه انگلیسی عنوان و نام مجله وجود داشته باشد، معادل انگیسی آورده شود. مانند «تجارب و درک دانشجویان پرستاری از مفهوم مربی اثر بخش در آموزش بالینی. نوشته موسی علوی، حیدرعلی عابدی در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی/ پاییز و زمستان1386».

  Alavi M, Abedi H. [Nursing students' experiences and perceptions of effective instruction].Iranian Journal of Medical Education 2008; 7(2):34-7. [Persian]

  ج: منبع اصلی یک کتاب یا مقاله فارسی است و ترجمه معادل انگلیسی ندارد، بنابراین منبع به صورت آوانویسی ارائه گردد. مانند: «نیکیار عبدالرسول. قلب کودک من. اصفهان: نشر کنکاش، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.1379.»

  Nykyar A. [Ghalbe Koodak Man]. Isfahan: :kankash and Isfahan University of Medical Sciences; 2000.[Persian]

  مجله انگلیسی:

  Aultman LP. An unexpected benefit of formative student evaluations. College Teaching 2006; 54(3): 251-8.

  کتاب انگلیسی:

  Gall MD, Gall JP, Borg WR. Educational research: an introduction. 7th ed.Boston: Allyu and Baccon: Co.2003.

  صفحه وب:

  Grant Results. Time pressures leave doctors dissatisfied. [Cited 2006 Sept20 ]. Available from:

  http:// www.rwjf.org/reports/grr/027069.htm

  مقاله ای در پیوست مجله:

  Wyatt SA, Vilensky W, Manlandro JJ,Derekker MA. Medical education in Substance abuse: from student to practicing Osteopathic Physician. J Am osteopath Assoc. 2005 ;105(6_suppl_3):18-25.

  هیچ مولفی داده نشده :

  21st century heart solution may have a sting in the tail. BMJ 2002; 325(7357):184.

  مقاله به صورتی که سازمان به عنوان مولف باشد:

  Diabetes Prevention Program Research Group. Hypertension, insulin, and proinsulin in participants with impaired glucose tolerance. Hypertension. 2002;40(5):679-86.

  پایان نامه تحصیلی:

  Borkowski MM. Infant sleep and feeding: a telephone survey of Hispanic Americans [dissertation]. Mount Pleasant (MI): Central Michigan University; 2002.

  مجموعه مقالات کنگره ها:

  Harnden P, Joffe JK, Jones WG, editors. Germ cell tumours V. Proceedings of the 5th Germ Cell Tumour Conference; 2001 Sep 13-15; Leeds, UK. New York: Springer; 2002.

لازم به ذکر است در صورتی که تعداد نویسندگان  شش نفر یا کمتر از شش نفر هستند باید نام همه آنان درج شود اگر اسامی افراد بیش از شش نفر باشد، ابتدا نام شش نفر اول را تایپ کرده و پس از درج یک ویرگول و یک فاصله، عبارت  ‘et al” را تایپ نماید.

داوری

تمامی فرآیند داوری بصورت الکترونیکی و بدون نام و مشخصات نویسندگان مقاله صورت خواهد گرفت.
 دست‌نوشته پس از داوری حداقل 3 نفر از همتایان مرورگر (Peer Review) و قضاوت نهایی سردبیر قابل چاپ خواهد بود.
 

تضاد منافع
نویسندگان باید همه وابستگی‌هایی که ممکن است به عنوان احتمال ایجاد تعارض منافع (Conflict of Interest) در نظر گرفته شود را آشکار سازند و در صورت وجود نداشتن تضاد منافع حتما در متن ذکر شود.
 -کلیه کسانی که به نحوی در انجام کار دخالت داشتند ولی فاقد معیار نویسندگی(authorship) می‌باشند در بخش سپاسگزاری نام برده شوند.

 

هزینه پردازش و چاپ مقاله
در حال حاضر، انتشار در مجله علوم پزشکی گیلان برای نویسندگان رایگان است و هزینه ارسال یا انتشار ندارد.
 
بیانیه حریم خصوصی
تمام اطلاعات شخصی  ثبت شده در سایت این مجله در اختیار هیچ طرف دیگری قرار نخواهد گرفت.
دفعات مشاهده: 14596 بار   |   دفعات چاپ: 852 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 24 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education