Journal archive for Google Scholar Robot!

Research in Medical Education

پژوهش در آموزش علوم پزشکی



Volume 9, Number 1 (2017-4)


Identify Aspects of Scientific Authority in Babol University of Medical Sciences
شناسایی حیطه‌های مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Success Strategies Instruction on Self-efficacy and Academic Motivation of Students in university
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای موفقیت در دانشگاه بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Dental Environment Stress and Related Factors in Dental Students
بررسی استرس محیط دندانپزشکی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The predictive role of Self-Efficacy and Meta-Cognitive on students tendency to Critical Thinking
بررسی نقش پیش بینی کننده باورهای خودکارآمدی و فراشناخت برگرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing students’ experience in a flipped classroom method
تجربه دانشجویان پرستاری از بکارگیری مدل آموزشی کلاس درس معکوس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship Between Residents’ Success on the Certifying Examinations With in – Training Exam and Internal Evaluation
بررسی ارتباط موفقیت دستیاران رشته‌های تخصصی در آزمون دانشنامه با آزمون ارتقاء و ارزیابی درون بخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluate the Effectiveness of internship program in nursing student using Kirkpatrick's model
ارزشیابی اثر بخشی برنامه کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری با استفاده از الگوی کرک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Problem-Based Learning on Student's Academic Performance: A quasi-experimental study
بررسی میزان اثربخشی آموزش با رویکرد حل مسأله بر عملکرد تحصیلی دانشجویان: یک مطالعه نیمه تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 4 (2017-1)


An Overview of the most Prominent Applied Models of Inter-Professional Education in Health Sciences in the World
مروری بر برجسته ترین الگوهای اجرایی آموزش بین حرفه‌ای در علوم سلامت در جهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

comparative study for Knowledge and Attitudes of Virtual and Non-Virtual Students towards E-Learning
مقایسه دانش و نگرش دانشجویان آموزش مجازی با دانشجویان غیر مجازی در مورد آموزش الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison Of The Effectiveness Of Web Based Bronchoscopy Simulator Versus Traditional Educationon On Knowledge Of Tracheobronchial Anatomy Of Anesthesia Residents
مقایسه اثر بخشی استفاده از نرم افزار شبیه سازی برونکوسکوپی مبتنی بر وب با روش سنتی بر میزان دانش تراکئوبرونشیال رزیدنتهای بیهوشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of Clinical Education Problems and Presenting Solutions for improvement its Quality in Midwifery
بررسی مشکلات آموزش بالینی و ارائه‌ی راهکارهایی برای بهبود کیفیت آن از دیدگاه دانشجویان رشته مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation and Confirmatory Factor Analysis for Mentoring Functions Questionnaire (MFQ-9) in Hospital Personnel
اعتبارسنجی و تحلیل عاملی تاییدی نسخه فارسی پرسشنامه کارکرد های مربیگری در کارکنان بیمارستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship among Occupational Adjustment , Psychological Empowerment and Job Burnout in Faculty Members
رابطه سازگاری شغلی با توانمندسازی روان‌شناختی و فرسودگی شغلی اعضای هیات علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relation Between Emotional Creativity and Academic Enthusiasm in Public Health students in Gonabad university of medical sciences
رابطه بین خلاقیت هیجانی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploration of Medical Sciences Students and Educational Custodians View about Educational Equity in Clinical Environment.
عوامل موثر برعدالت آموزشی درمحیط های بالینی از دیدگاه دانشجویان و متولیان آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393-1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 3 (2016-10)


what is Practice-based learning?
آموزش مبتنی بر عملکرد چیست؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective factors in dental residents speciality Choice in Ahvaz Jundishapur University Of Medical Sciences in 2014- 2015
عوامل موثر در انتخاب رشته های تخصصی دندانپزشکی در دستیاران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Experiences of Nursing Students and Clinical Teachers about Clinical pharmacology course: A Qualitative Study
تجارب دانشجویان پرستاری و مربیان بالینی در مورد واحد کارآموزی فارماکولوژی بالینی :یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Emotional Intelligence And Empowerment of Staff in Guilan Health Centers
رابطه هوش هیجانی و توانمندسازی کارکنان مراکز بهداشت استان گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Postgraduate Students Research experience in Kerman University of Medical Sciences
عوامل موثر بر تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترای حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Situation of Articles Published and their Citations of Tehran and Shahid Beheshti Universities of Medical Sciences in Web of Science Database
وضعیت انتشار و استناد مقالات دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در پایگاه استنادی وب آو ساینس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Student-Centered Ambulatory Education Based on SNAPPS Model
آموزش درمانگاهی با رویکرد فراگیر محوری براساس مدل SNAPPS
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Studying Approaches and Academic Performance in Students of Birjand University of Medical Sciences
رابطه ابعاد رویکردهای مطالعه با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Diagnostic skill of senior dental students of Guilan university of medical sciences about common oral diseases in 2014-2015
بررسی مهارت تشخیصی دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه بیماری های شایع دهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 2 (2016-7)


Quality of Education Provided at The Clinical Skills Lab From Medical Students’ viewpoints in Guilan University of Medical Sciences
بررسی کیفیت آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت های بالینی از دیدگاه کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Learning Motivational Beliefs and Control Source Dimensions with Academic Achievement of Students in Birjand University of Medical Sciences
ارتباط باورهای انگیزشی یادگیری و ابعاد منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship among academic burnout, academic engagement and performance of students of Lorestan University of Medical Sciences
تعیین رابطه بین فرسودگی تحصیلی با اشتیاق و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

strategies for decreasing gap Between Theory & Clinical Performance from the Viewpoints of Nursing Students in Tabriz University of Medical Sciences
بررسی راهکار های کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Survey of Educational Needs to Empower Faculties in GUMS
نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه توانمندسازی اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Spiritual Health and Mindfulness in Psychological Capital of Students of university of Guilan
نقش سلامت معنوی و ذهن آگاهی در سرمایه روانشناختی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-esteem in students of Guilan University of Medical Sciences
بررسی وضعیت ابعاد عزت نفس در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Self-directed Learning on Predicting Academic Buoyancy in Students of Lorestan University of Medical Sciences
نقش ابعاد یادگیری خودراهبر در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of structural aspects of knowledge-based organizations In kashan University of Medical Sciences
بررسی ابعاد ساختاری سازمان های دانش محور - مورد مطالعه: دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 1 (2016-4)


A Comparative study to Research Approaches in Iranian Medical Journals
بررسی تطبیقی رویکردهای پژوهش در مجلات علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

medical students Attitudes towards integration of pharmacology and pathology programs in Shahid sadoughi University of Medical Sciences
دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به برنامه ادغام دروس فارماکولوژی و پاتولوژی اختصاصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Morning Report in Conventional & Evidence Based Medicine forms, from the Viewpoint of Medical Students
بررسی مقایسه ای برگزاری گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و پزشکی مبتنی بر شواهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Critical Thinking Disposition in Virtual Graduated Students
بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Quantum Learning Method on Students Course Learning
تاثیر کاربرد روش یادگیری کوآنتومی بر یادگیری های درسی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey the Status of Self–Actualization and the Related Factors among Students of Golestan University of Medical Sciences in 2015
بررسی وضعیت خودشکوفایی با برخی از عوامل جمعیت‌شناختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship of Organizational Justice with Positive Organizational Behavior and Work Engagement from viewpoint of faculty members of Zahedan University of medical sciences
رابطه عدالت سازمانی با رفتار سازمانی مثبت‌گرا و اشتیاق شغلی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploration of Emergency Physician’s Experiences on Barriers of Precise Patient History Taking And Physical Examination: A Qualitative Study
تبیین تجارب پزشکان اورژانس ازموانع گرفتن شرح حال و انجام دقیق معاینه فیزیکی بیمار: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Use of Podcast in Education ،a New Approach in Development of E-learning
کاربرد پادکست در آموزش ، رویکردی نوین در توسعه آموزش الکترونیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 4 (2016-1)


General practitioners Assessment of Continuing Education Programs in Golestan University of Medical Sciences
ارزیابی پزشکان عمومی از برنامه‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Training by Standardized Student Method on Decreased Dental Plaque
تاثیر روش آموزش بهداشت دهان و دندان توسط دانشجوی استاندارد شده بر میزان پلاک دندانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Resilience and Attachment Styles with Academic
رابطه تاب آوری و سبک های دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Diploma Grade Point Average on Educational Evaluation Status of Medical Students in Babol University of Medical Sciences during 2006-2011
بررسی تاثیر معدل دیپلم برروند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل 90-1385
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Classroom Management in Birjand University of Medical Sciences from Students’ Viewpoint
بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Mental Health and Burn Out in Medical Staff of Rasht Shafa and Heshmat Hospitals
مقایسه فرسودگی شغلی و وضعیت سلامت روان در پرستاران شاغل در دو مرکز آموزشی درمانی شهر رشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Educational Software Designed on Operating Room Students' Learning of Practical Skills
تأثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Futurism and Educational Performance of students in Medical Sciences of Shiraz University: Mediation Role of Goal Orientation
تبیین رابطه آینده‌نگری و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:سهم واسطه گری متغیر جهت گیری هدف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Importance of Content Production in Dental Education Through Multi Media
اهمیت تولید محتوا از طریق مولتی مدیا درآموزش دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 3 (2015-10)


Schools and Theories of Educational Psychology
مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Interval of Educational Services Quality: Distance of Current and Desirable Situation from Viewpoints’ of Dentistry Students of Guilan University of Medical Sciences of medical sciences in 2014
شکاف کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Styles of Operating Room and Nursing Students of Shahrekord University of Medical Sciences
سبک های یادگیری دانشجویان اتاق عمل و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Career Development and Procrastination in Attention Deficit- Hyperactivity Disorder Students with Common students
مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال‌کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی/کم توجهی با دانشجویان نرمال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effect of Cognitive Strategies and Assertiveness Training on General Self-Efficacy of Female Students
مقایسه تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و ابراز وجود برخودکارآمدی عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

General Physician's Viewpoints, about Educational Titles and Clinical Competencies in Diagnosis And Management of Neurological Diseases
بررسی نظرات پزشکان عمومی شاغل در رابطه با سرفصل‌های بیماری‌های مغز و اعصاب و کفایت بالینی آن‌ها در تشخیص و درمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoint of faculty members about educational evaluation models in Urmia University of medical sciences in 2014
دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد الگوهای ارزشیابی تحصیلی: سال 1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment the Creative Skills of Nursing Students and Nurses in the Intensive Care Units of Hospitals Covered by Tehran University of Medical Sciences
بررسی سطح مهارت خلاقیت در دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Perspective of Health Service Management Master Students about Methods of Holding Clerkship and Internship Courses: A Qualitative Study
دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در مورد برگزاری دروس کارآموزی و کارورزی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 2 (2015-7)


Duties and Performance of Academic Advisors from the Students' Perspective
دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Awareness of Ardabil Medical Students in the Use of Electronic Information Resources
بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study on Status of Knowledge Translation in Qazvin University of Medical Sciences
وضعیت ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی قزوین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nurse and Midwifery Students' Satisfaction of Clinical Education in Hospitals of Zahedan
رضایتمندی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی از وضعیت آموزش بالینی در بیمارستان‌های آموزشی زاهدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Achieving to Clinical objectives in Nursing Students in Critical Care Units
بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nurses' Perceptions about Facilitators and Barriers of Implementation of Evidence-Based practice
عوامل تسهیل کننده و بازدارنده به کارگیری مراقبت مبتنی بر شواهد از دیدگاه پرستاران مراکزآموزشی درمانی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Validity and Reliability of Attitudes to Health Professionals Questionnaire (AHPQ) in Iran
بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش نگرش بین حرفه ای تیم سلامت(AHPQ) در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Adaptation of Theoretical Education and Practical Nursing Care
عوامل مؤثر بر انطباق آموزش نظری و مراقبت بالینی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members Experience About Teaching of Medical Professionalism in Qazvin University of Medical Sciences
تجربه اعضائ هیات علمی در آموزش تعهدات حرفه ای به دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 1 (2015-4)


Teaching Approaches Based on Constructivism an Appropriate Teaching Approach in Medical Sciences
رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of an Educational Intervention Based on Health Belief Model on the Standard Precautions among Medical Students of Rafsanjan University of Medical Sciences
بررسی تأثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی باور بهداشتی بر میزان رعایت احتیاط های استاندارد در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interprofessional Education: the Strategy to Improve Health Care
آموزش بین حرفه ای: راه کاری جهت بهبود مراقبت سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Effective Factors on Quality of Nursing Curriculum and Their Competence
شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه‌های آموزشی و تاثیر آن‌ بر توانمندی‌های حرفه ای پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students Viewpoints about Educational Motivation and its Related Factors in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
بررسی انگیزه تحصیلی و عوامل مرتبط با آن از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prevalence of Burnout in the Residents of Kashan and Isfahan Universities of Medical Sciences in 2012
شیوع فرسودگی شغلی در دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اصفهان در سال1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Faculty Training Programs on Improving Quality of Residency Exams in 2013-2014
تاثیر کارگاه‌های آموزشی بر تدوین سوالات چند گزینه‌ای امتحانات ارتقاء دستیاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation Attitudes of Clinical Medicine and Basic Sciences Teachers about Peer-Assisted Learning in Babol University of Medical Science
دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Academic Self-Efficacy and Interpersonal Relations Skills of Students in the evaluation based on Blending Learning
بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت‌های ارتباطی بین فردی بر دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pop Quiz: a method for teaching and evaluation of students
نامه به سردبیر: پاپ کوییز-آزمونی برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 2 (2014-10)


The Attitude of Midwifery Students about Their Field of Study
نگرش دانشجویان رشته مامایی در مورد رشته تحصیلی‌شان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between Student Evaluation and Faculty Self-Evaluation of Instructional Performance
مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آن‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Drawing's Anatomy in Promoting Nursing Students Anatomy Education in Para- Medical Nursing –Midwifery Faculty in GUMS
نقش آناتومی ترسیمی در ارتقاء کیفیت آموزش آناتومی دانشجویان پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey on Self-Directed Learning Readiness Status and Its Relative Factors in Students of Guilan University of Medical Sciences
بررسی میزان آمادگی خودراهبری دریادگیری و فاکتورهای مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of Clinical Evaluation Process Based on Logbook and Cognitive And Psychomotor Learning in Nursing Students
بررسی فرآیند ارزشیابی بالینی مبتنی بر Log Book برمیزان یادگیری شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of Top Medical School's Educational Structure in the World
بررسی ساختار آموزشی دانشکده‌های پزشکی برتر دنیا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Students Awareness of Concepts, Computer Software and Using Database in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
بررسی میزان آگاهی دانشجویان از نرم‌افزارهای رایانه‌ای و استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of Emotional Intelligence in Medical &Dentistry Students of International Branch of Guilan University of Medical Sciences in 2013
بررسی هوش هیجانی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2014-4)


Medical Students Viewpoints about the Quality of Education in Department of Dermatology, Guilan University of Medical Sciences
دیدگاه کارآموزان و کارورزان از کیفیت آموزشی بخش پوست دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role modeling and Mentor in Nursing Education
الگومداری و منتورینگ (مربی گری) درآموزش پرستاری: یک مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality of Educational Services from ViewPoint's of Nursing and Midwifery Students of Guilan University Based on Servqual Model
کیفیت خدمات آموزشی ازدیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه بر اساس مدل سروکووال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the Relations between Cultural Intelligence and Clinical Governance: Perspective of Nurses of Public hospitals in Kermanshah
مدل یابی روابط بین هوش فرهنگی و حاکمیت بالینی: دیدگاه پرستاران بیمارستان های دولتی شهر کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing Learning Styles of Students in Guilan University of Medical Sciences, 2013
بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Health Workers Learning Styles Based on Vark And Kolbs‌’ Questionnaires and Their Relationship With Educational Achievement
بررسی مقایسه‌ای سبک‌های یادگیری بهورزان با استفاده از پرسشنامه‌های وارک و کلب و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship Between Self- Efficacy and Self- Actualization with Coping Strategies Among Students
رابطه بین خودکارآمدی و خودشکوفایی با راهبردهای مقابله ای در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Student , Educational achievement , self-esteem, emotional intelligence
همبستگی عزت نفس و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2013-10)


reflective learninig,a new approach in nursing education
یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Process of Professionalism in Clinical Eductin
تبیین فرآیند حرفه ای گرایی دانشجویان پزشکی در بالین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Academic Staffs’ Viewpoint about Their Assessment by Students in Hamadan University of Medical Sciences (2011 – 2012)
بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در سال تحصیلی91-90
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison the Effect of two Educational Methods of Neonatal Resuscitation on The Knowledge and Practice of Clinical Staff Working in Kowsar Hospital in 2013
مقایسه تاثیر دو روش آموزشی احیای نوزادان بر آگاهی و عملکرد کارکنان بالینی شاغل در مرکز آموزشی درمانی کوثر قزوین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Patient Safety Status in Medical Education: Students Perception, Knowledg and Attitude
جایگاه ایمنی بیمار در آموزش علوم پزشکی: ادراک، دانش و نگرش دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Teaching of Endotracheal Intubation with Flexible Fiberoptic Bronchoscope by Intubating Mannequin and Cadaver to Anesthesiology Residents
بررسی کارآیی آموزش دستیاران بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در زمینه لوله‌گذاری داخل نای به روش فیبراپتیک بر روی مولاژ در مقایسه با کاداور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Two Face -to -Face and Pamphlet Training Methods in Increasing Awareness and Performance of Cardiovascular Diseases Risk Factors among Kashan High School Girl Students
مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و پمفلت در افزایش آگاهی و عملکرد از عوامل خطر ایجاد کننده بیماری‌های قلبی و عروقی در دختران دبیرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Training Emotional Intelligence on Public Health of Nurses Working in Hospitalization Wards of Shafa Hospital of Rasht City
بررسی تاثیر آموزش‌ هوش‌ هیجانی‌ بر سلامت‌ عمومی ‌پرستاران‌ شاغل‌ در بخش‌های‌ بستری‌ بیمارستان‌ شفای‌ شهر رشت1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2013-4)


The Effect of Web- Based Education on Final Course Grades of physics in Radiology students
تاثیر آموزش مبتنی بر وب نمرات نهایی درس فیزیک برای دانشجویان رشته رادیولوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers, nursing and midwifery Students' Viewpoints about Effective Factors in Achieving Professional Skills in Qazvin University of Medical Science
بررسی عوامل موثر در کسب مهارت‌های حرفه‌ای از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Job-Education Satisfaction in Residents of Guilan University of Medical Sciences
بررسی میزان رضایتمندی شغلی- تحصیلی دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Patient Safety Based on Standards of Patient Safety Friendly Hospitals in Education and Treatment Centers of Rasht City in 2013
بررسی میزان رعایت ایمنی بیمار بر اساس استانداردهای بیمارستان های دوستدار بیمار در مراکز آموزشی، درمانی شهر رشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Medical Students Pre-Internship Exam Score in Pathology before and after Integration Program of Physiopathology Level in Qazvin
ارزیابی وضعیت نمرات درس آسیب‌شناسی در آزمون پیش کارورزی دانشجویان پزشکی قزوین قبل و بعد از اجرای برنامه ادغام در مقطع فیزیوپاتولوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between Self-Efficacy and Clinical Performance of the Internship Nursing Students
بررسی همبستگی خودکارآمدی با عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of Clinical Medical Students and Residents of Guilan University of Medical Sciences about Complementary and Alternative Medicine
نگرش دانشجویان مقطع بالینی رشته پزشکی و دستیاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد طب مکمل و جایگزین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Managerial Skills Requirement of Medical Students from the Perspective of Students and Physicians: A Case Study of Iran University of Medical Sciences
بررسی مهارت‌های مدیریتی مورد نیاز دانشجویان پزشکی از دیدگاه دانشجویان و پزشکان شاغل: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 2 (2012-10)


A Comparative Study of Functions of Thinking Style and Self-Directed Learning among Nursing and Midwifery Students in Mashhad
مطالعه تطبیقی کارکردهای سبک تفکر با یادگیری خودراهبر در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey The Effect of two Educational Methods of Work Shop And Speech in Increasing the Awareness Level of General Practitioner in Continuing Education Programs in Kermanshah City
بررسی تأثیر دو روش آموزشی سخنرانی و کارگاه بر افزایش سطح آگاهی پزشکان عمومی شرکت کننده در برنامه آموزش مداوم شهر کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Report of the Process of Pharmacy Visit in Gynecology Course of Midwifery Students
گزارش اجرای فرآیند بازدید دانشجویان مامایی از فیلد داروخانه در واحد درسی بیماری های زنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Characteristics of Effective Teaching from the Perspective of Nursing, Midwifery and Paramedical Students of Langerood Faculty
بررسی ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری- مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation of the Persian version of the Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM)
اعتبار سنجی نسخه فارسی پرسشنامه اندازه گیری محیط آموزشی (DREEM)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Satisfaction Level of Orthopedic Interns from Direct Observation of procedural Skills Assessment (DOPS)
بررسی میزان رضایتمندی کارورزان بخش ارتوپدی از نحوه ارزیابی به روش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Implementation and Evaluation of Community health Education through Service Learning in the elderly sanitarium
اجرا و ارزشیابی آموزش جامعه‌نگر به روش Service learning:یادگیری همزمان با ارائه خدمت در مرکز سالمندی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Priorities of medical education research based on delphi method in medical school of Guilan university of medical sciences
اولویت بندی موضوعات پژوهش در آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روش دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2012-4)


Knowledge and Attitude of General Dentists Regarding HIV and Hepatitis Infections in Rasht
بررسی آگاهی و نگرش دندانپزشکان عمومی شهر رشت پیرامون بیماری‌های ایدز و هپاتیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Continuing Medical Education programs in Qazvin University of Medical Sciences during 2007-2011
ارزیابی برنامه‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال‌های 90- 86
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of Environmental Health Students Toward their Discipline and Future Career in Guilan University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Training in the Field Of Primary Health Care (PHC) on Knowledge of Kashan Health Workers (Behvarz) 2004-2011
بررسی تاثیر آموزش بهداشت بر سطح آگاهی بهورزان درباره خدمات بهداشتی اولیه (PHC) در شهرستان کاشان؛1383-1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Stressful factors in Clinical Practices of NursingStudents:Causes and Solutions
مقایسه عوامل تنش‌زای کارآموزی بالینی سال‌های تحصیلی دانشجویان کارشناسی پرستاری:علل و راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Barriers to Updating of Knowledge and Utilization of Research Findings in Nursing Clinical Practice
موانع به روزرسانی دانش و بکارگیری نتایج تحقیقات در عملکرد بالینی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Clinical Skills Training on Medical Trainees Performances in Gynecology Ward of Qazvin University of Medical Sciences
تاثیر آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارآموزان بخش زنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Traditional Lecture and Combination of Case And Lecture in Teaching Endocrine Physiology for Medical Students
مقایسه دو روش سخنرانی سنتی و سخنرانی همراه با case در آموزش فیزیولوژی غدد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2011-10)


Qualitative research in medical education, Part 2: Qualitative research process
پژوهش‌های کیفی در آموزش پزشکی (2)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determination of Manpower Productivity Promotion Factors in Terms of Faculty Members and Free-University Lecturers of Guilan University of Medical Sciences
تعیین عوامل ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی از دیدگاه اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Family Physicians’ Attitudes Towards CME Training Electronic Sitein Guilan-2010
بررسی نگرش پزشکان خانواده استان گیلان در مورد سایت آموزش مداوم الکترونیکی ویژه پزشکان خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internal Evaluation of Educational Groups of Health School of Yasouj University of Medical Sciences in 2009
ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs Assessment of Faculty Members priorities – strategies
نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی: اولویت‌ها- راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students View Points about Stressful Factors in Clinical Education
دیدگاه دانشجویان پرستاری در باره‌ی عوامل تنش‌زای آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of References' Accuracy and their Influential Factors in Medical and Dental Dissertations of Guilan University of Medical Sciences between 2006 and 2011
ارزیابی دقت استنادها و عوامل مؤثر بر آن‌ها در پایان‌نامه‌های دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال 1385- 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Talented Students Viewpoints and other Students towards Educational Problems in Arak University of Medical Sciences
مقایسه مشکلات آموزشی از دیدگاه دانشجویان استعداد درخشان با دانشجویان عادی در دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Characteristics of a Good Teacher in Terms of Students of Health School in Shahrekord University of Medical Sciences
ویژگی‌های استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2011-4)


Qualitative Research in Medical Education
پژوهش های کیفی در آموزش (1)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Continuous Medical Education Programs from Viewpoints of Eligible Physicians
ارزشیابی فرآیند برنامه های آموزش مداوم از دیدگاه پزشکان شرکت کننده در برنامه های مدون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Perfectionism and Self-efficacy of Nurses in Rasht Hospitals
کمالگرایی و خودکارآمدی در پرستاران مراکز آموزشی درمانی شهر رشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Influencing Factors on Academic Performance of Midwifery Alumni at Kashan University of Medical Sciences (Kaums)
بررسی برخی عوامل همراه در عملکرد تحصیلی دانش آموختگان رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

دیدگاه پرسنل پرستاری در مورد اهمیت عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش به بیمار
دیدگاه پرسنل پرستاری در مورد اهمیت عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش به بیمار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students Viewpoints about Quality of Educational Health-Care at Arak University of Medical Sciences in 2009
بررسی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Continuing Medical Education: Traditional or Electronic
آموزش مداوم پزشکان؛ حضوری یا غیر حضوری؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

E–Learning Needs and Barriers from Perspective of Educational Staffs and Faculty Members of Qazvin University of Medical Sciences
ضرورت آموزش الکترونیک و موانع آن از دیدگاه کارشناسان آموزشی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2010-10)


Storytelling: a New Clinical Education Method
قصه گویی، روشی نوین در آموزش بالینی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Instrument to Assess Human Resource Productivity
طراحی ابزار سنجش بهره وری نیروی انسانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Direct Objective Procedural Skill Method by Medical Residents of GUMS
دیدگاه دستیاران رشته‌های تخصصی در مورد روش ارزشیابی مهارت‌های عملی با مشاهده مستقیم(DOPS) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Job Motivation from Qazvin University of Medical Sciences Faculty Members' Viewpoints
بررسی نظرات اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص عوامل ایجاد انگیزه شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quantitative and Qualitative Analysis of Academic Achievement Tests in Golestan University of Medical Sciences
آنالیز آزمون های چند گزینه ای دروس تخصصی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Continuous Education Procedure for Laboratory Staff in Bushehr University of Medical Sciences
ارزیابی فرآیند آموزش مداوم پرسنل آزمایشگاهی شاغل در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Stressful Factors in Nursing and Midwifery Students of Islamic Azad University Astara Unit
مقایسه عوامل استرس زا در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Endotracheal Intubation Education with Video Laryngoscope and Direct Laryngoscopy on Anaesthesiology Students’ Skill In Arak University of Medical Sciences
مقایسه آموزش لوله‌گذاری داخل نای بوسیله ویدیولارنگوسکپ با لارنگوسکپی مستقیم درمیزان مهارت دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2010-4)


Medical Professionalism and its Education to Medical Students
پروفشنالیزم (حرفه‌ای گری) پزشکی و آموزش آن به دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of Medical Students Satisfaction of Internet Services in Guilan University of Medical Sciences in 1386
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دانشکده پزشکی از چگونکی سرویس دهی سایت اینترنت دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1386
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study on Adaptation of Educational Contents and Educational Needs in Public Health School of Guilan University of Medical Sciences
بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی با نیازهای آموزشی دانشجویان رشته های کاردانی دانشکده بهداشت رشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' Attitude toward Combining Traditional and Electronic Education Epidemiology Course in Internship
دیدگاه کارورزان رشته پزشکی در ارتباط با تلفیق آموزش الکترونیک و سنتی در آموزش اپیدمیولوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Influncing Factors on Educational Decline and Presenting Suitable Solutions from the Students Viewpoints of Arak University of Medical Sciences
دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی و ارائه راهکارهای مناسب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of Adaptation of Educational Improvement and Educational Objectives Based on Evaluation in Specialized Theoretical Course of BS Midwifery Students of Isfahan University of Medical Sciences in 1385- 1386
بررسی تطابق ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با هدف‌های آموزشی دروس نظری اختصاصی دوره کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 86-85
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members' Viewpoints Regarding Importance of Clinical Competences in the Effective Rehabilitation Programs
دیدگاه اساتید رشته‌های علوم توانبخشی پیرامون اهمیت توانایی‌های بالینی در مراقبت مؤثر توانبخشی از بیماران مزمن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

University, Researchers and Society Relationships and their Impacts on Sciences Production in Universities
بررسی تاثیرات متقابل جامعه، دانشگاه و محققین بر تولید علم در دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles