[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 1 - ( 1-1396 ) ::
جلد 9 شماره 1 صفحات 71-67 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی حیطه‌های مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
یوسف یحیی پور، جمیله آقاتبار رودباری *، نوین نیک بخش، سیمین موعودی
دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، معاونت آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران ، j.aghatabar@yahoo.com
چکیده:   (256 مشاهده)

مقدمه: کسب مرجعیت علمی، از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست­ های ابلاغی نظام سلامت می باشد. شناسایی بهره ­مندی از توانمندی دانشگاه ­ها فرصتی برای توسعه­ ی کشور محسوب می­ گردد. لذا، ضرورت دارد برجسته­ترین توانمندی هر دانشگاه به مجامع علمی معرفی گردد. دانشگاه بابل به­عنوان یکی از واحدهای آموزش عالی سلامت، در راستای برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، اقدام به شناسایی توانمندی ­های برجسته خود در کلان منطقه یک آمایشی نموده است.

روش­ ها: این پژوهش توصیفی - اکتشافی با بررسی اسناد و شواهد مربوط به گروه­های آموزشی، ارزیابی گزارش عملکرد، مشاهده و گزارش بازدید مدیران آموزشی و نشست خبرگان در معاونت آموزشی انجام شد.

یافته­ ها: برخی حیطه ­های قابلیت مرجعیت در دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل توسعه دانش سرطان، پزشک خانواده، مراقبت ­های نوزادان، تشخیص ژنتیک، جراحی قلب و مداخلات قلب اطفال، پیوند کلیه و مغز استخوان می ­باشند.

نتیجه­ گیری: ضمن تبیین حیطه­ هایی که در آن قابلیت مرجعیت علمی وجود دارد، این دانشگاه باید علاوه بر تدوین برنامه­ های راهبردی و عملیاتی، منابع و امکانات لازم را در این راستا بسیج نماید.

واژه‌های کلیدی: مرجعیت علمی، سرآمدی، تحول و نوآوری، آموزش پزشکی
متن کامل [PDF 123 kb]   (78 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (43 مشاهده)  
نوع مطالعه: مقاله کوتاه | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



DOI: 10.18869/acadpub.rme.9.1.71


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yahyapour Y, Aghatabar-Roudbari J, Nikbakhsh N, Mouodi S S. Identify Aspects of Scientific Authority in Babol University of Medical Sciences . Research in Medical Education. 2017; 9 (1) :71-67
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-414-fa.html
یحیی پور یوسف، آقاتبار رودباری جمیله، نیک بخش نوین، موعودی سیمین. شناسایی حیطه‌های مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل. پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1396; 9 (1) :71-67

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-414-fa.html

دوره 9، شماره 1 - ( 1-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education