[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
سامانه جامع رسانه های کشور

..
:: دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 78-73 برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی
میمنت عابدینی بلترک*، سیروس منصوری، مهین اسدنیا، مهدی میرزاآقایی
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، ایران ، abedini.gilan@gmail.com
چکیده:   (8566 مشاهده)

  شیوه انتقال یافته­ ها و اطلاعات علوم پزشکی به عنوان یک بخش مهم، همیشه از اهمیت زیادی در بین اساتید علوم­پزشکی برخوردار بوده است. واقعیت این است تحول در علوم­شناختی و رفتاری شیوه­های انتقال و یا آموزش پزشکی را دگرگون ساخته است. دیگر آموزش پزشکی به شیوه سنتی و مبتنی بر کلاس درس جوابگو نیست و شیوه­های جدیدی می­طلبد. یکی از این رویکردها که شیوه­های جدید را در آموزش پزشکی به دنبال آورده است آموزش با رویکرد سازنده­گرایی در مقابل آموزش سنتی است. لذا پژوهشگران، آموزش پزشکی را با رویکرد نوین سازنده­گرایی بررسی و عناصر این رویکرد را بیان نمودند. روش پژوهش از نوع کتابخانه ­ ای و مقالات در دسترس در حیطه­ی رویکردهای تدریس در علوم پزشکی بود. طبق بررسی مقالات موجود یادگیری مبتنی بر مسأله، کارآموزی شناختی، نگارش توأم با بازاندیشی که اغلب در آموزش بالینی برای کسب بینش در تفکر بالینی دانشجویان مورد استفاده قرار می ­ گیرد از کاربردهای رویکرد سازنده­گرا به آموزش پزشکی است.

واژه‌های کلیدی: آموزش پزشکی، روش تدریس، سازنده گرایی
متن کامل [PDF 330 kb]   (3952 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (20594 مشاهده)  
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي | موضوع مقاله: شیوه های آموزش
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedini M, Mansouri S, Asadnia M, Mirzaghaie M. Teaching Approaches Based on Constructivism an Appropriate Teaching Approach in Medical Sciences. RME 2015; 7 (1) :73-78
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-157-fa.html

عابدینی بلترک میمنت، منصوری سیروس، اسدنیا مهین، میرزاآقایی مهدی. رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1394; 7 (1) :73-78

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-157-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education