یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری
|
حسین کریمی مونقی، ملیحه صادق نژاد* |
کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، sadeghnezhadm1@yahoo.com |
|
چکیده: (5094 مشاهده) |
آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی میباشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی میگردد از اهمیت ویژهای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهمترین آنها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین دربارهی آنهاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوبتر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم مینماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد مینماید ... |
|
واژههای کلیدی: یادگیری تاملی، آموزش، پرستاری |
|
متن کامل [PDF 207 kb]
(2421 دریافت)
| | متن کامل (HTML) (3036 مشاهده)
|
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي |
موضوع مقاله:
شیوه های آموزش
|
|
|
|