:: دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 57-55 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری
حسین کریمی مونقی، ملیحه صادق نژاد*
کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشجوی دکترای تخصصی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، sadeghnezhadm1@yahoo.com
چکیده:   (5094 مشاهده)

آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی می­باشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی می­گردد از اهمیت ویژه­ای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهم­ترین آن­ها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین درباره­ی آن­هاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوب­تر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم می­نماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد می­نماید ...

واژه‌های کلیدی: یادگیری تاملی، آموزش، پرستاری
متن کامل [PDF 207 kb]   (2421 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (3036 مشاهده)  
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي | موضوع مقاله: شیوه های آموزش



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها