[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 1 - ( 1-1394 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 3-12 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت‌های ارتباطی بین فردی بر دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی
علی اکبر عجم *
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران. ، aliakbarajam1387@gmail.com
چکیده:   (2660 مشاهده)

  مقدمه: با توجه به اهمیت استفاده از فناوری ­ های جدید از جمله آموزش تلفیقی در آموزش پزشکی و ضرورت ارزشیابی از یادگیری دانشجویان، این پژوهش، با هدف بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت­های ارتباطی بین فردی دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی انجام شد.

  روش ­ ها: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی- مقطعی و جامعه مورد پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند که 260 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه­های خودکارآمدی تحصیلی، استاندارد مهارت ­ های ارتباطی بین فردی و دیدگاه دانشجویان به ارزشیابی آموزش تلفیقی و جهت تحلیل داده ­ ها از آزمون های آماری test - t ، ANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی استفاده شد.

  یافته ­ ها: دانشجویان دیدگاه موافق و کاملاً موافقی با ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی داشتند (90 درصد) و نتایج آزمون t تک نمونه­ای معنی­دار بود (14/51 t= و 01/0 p= ). بین مهارت­های ارتباطی بین فردی دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آنان تفاوت معنی­داری مشاهده شد. متغیرهای مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی متغیرهایی بودند که دیدگاه دانشجویان نسبت به ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی را پیش بینی می‌کردند (01/0 p= ) .

  نتیجه­گیری: یافته­های این پژوهش نشان داد که مهارت­های ارتباطی بین فردی و خودکارآمدی دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی نقش دارد. بنابراین پیشنهاد می­گردد استفاده از ارزشیابی مبتنی بر رویکرد آموزش تلفیقی در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

واژه‌های کلیدی: خود کارآمدی، ارتباطات بین فردی، یادگیری، ارزشیابی
متن کامل [PDF 162 kb]   (936 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (332 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



DOI: 10.18869/acadpub.rme.7.1.3


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ajam A A. The Role of Academic Self-Efficacy and Interpersonal Relations Skills of Students in the evaluation based on Blending Learning. Research in Medical Education. 2015; 7 (1) :3-12
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-173-fa.html
عجم علی اکبر. بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت‌های ارتباطی بین فردی بر دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی. پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1394; 7 (1) :3-12

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-173-fa.html

دوره 7، شماره 1 - ( 1-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education