قصه گویی، روشی نوین در آموزش بالینی دانشجویان
|
فریده مصطفی زاده* |
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل ، F.mostafazadeh@ arums.ac.ir |
|
چکیده: (7983 مشاهده) |
قصه گویی یک روش آموزشی فعال و موثر در امر آموزش بالینی پرستاری و مامایی بشمار میرود که باعث ایجاد یادگیری عمیق و تفکر انتقادی در دانشجویان و ارتقاء سطح مهارتهای بالینی در دانشجویان میشود. قصه و قصه گویی قرن هاست که بهترین راه بیان آرزوها بوده و قصه زبان مشترک انسانها برای انتقال ارزشهای اخلاقی و معنوی از نسلی به نسل دیگر است. قصهگویی در افزایش دانش و عملکرد دانشجویان در بالین اثر بیشتری از روش سخنرانی دارد و توصیه میشود از این روش برای آموزش بالینی دانشجویان استفاده شود |
|
واژههای کلیدی: آموزش بالینی، دانشجویان، قصه گویی |
|
متن کامل [PDF 139 kb]
(1474 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
شیوه های آموزش
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|