[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 1 - ( 1-1394 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 73-78 برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی
میمنت عابدینی بلترک *، سیروس منصوری، مهین اسدنیا، مهدی میرزاآقایی
دانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، ایران ، abedini.gilan@gmail.com
چکیده:   (2276 مشاهده)

  شیوه انتقال یافته­ ها و اطلاعات علوم پزشکی به عنوان یک بخش مهم، همیشه از اهمیت زیادی در بین اساتید علوم­پزشکی برخوردار بوده است. واقعیت این است تحول در علوم­شناختی و رفتاری شیوه­های انتقال و یا آموزش پزشکی را دگرگون ساخته است. دیگر آموزش پزشکی به شیوه سنتی و مبتنی بر کلاس درس جوابگو نیست و شیوه­های جدیدی می­طلبد. یکی از این رویکردها که شیوه­های جدید را در آموزش پزشکی به دنبال آورده است آموزش با رویکرد سازنده­گرایی در مقابل آموزش سنتی است. لذا پژوهشگران، آموزش پزشکی را با رویکرد نوین سازنده­گرایی بررسی و عناصر این رویکرد را بیان نمودند. روش پژوهش از نوع کتابخانه ­ ای و مقالات در دسترس در حیطه­ی رویکردهای تدریس در علوم پزشکی بود. طبق بررسی مقالات موجود یادگیری مبتنی بر مسأله، کارآموزی شناختی، نگارش توأم با بازاندیشی که اغلب در آموزش بالینی برای کسب بینش در تفکر بالینی دانشجویان مورد استفاده قرار می ­ گیرد از کاربردهای رویکرد سازنده­گرا به آموزش پزشکی است.

واژه‌های کلیدی: آموزش پزشکی، روش تدریس، سازنده گرایی
متن کامل [PDF 330 kb]   (846 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (184 مشاهده)  
نوع مطالعه: سري مطالب آموزشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



DOI: 10.18869/acadpub.rme.7.1.73


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedini M, Mansouri S, Asadnia M, Mirzaghaie M. Teaching Approaches Based on Constructivism an Appropriate Teaching Approach in Medical Sciences. Research in Medical Education. 2015; 7 (1) :73-78
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-157-fa.html
عابدینی بلترک میمنت، منصوری سیروس، اسدنیا مهین، میرزاآقایی مهدی. رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1394; 7 (1) :73-78

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-157-fa.html

دوره 7، شماره 1 - ( 1-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education