[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 1 - ( 1-1394 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 13-18 برگشت به فهرست نسخه ها
دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل
مریم سید مجیدی، رضا جودی *
مرکز تحقیقات مواد دندانی بابل، عضو کمیته تحقیقات دانشجویان پزشکی، دانشکده دندان‌پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران ، dumanjodi@gmail.com
چکیده:   (1557 مشاهده)

  مقدمه: یکی از روش­های نوین در زمینه آموزش، روش یادگیری به کمک همتایان می ­ باشد. با توجه به مزایای این روش، هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی بالینی و علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با مزایای بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان است .

  روش ­ ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی، دیدگاه 2 3 8 نفر از اساتید علوم پایه و پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد مزایای سیستم یادگیری به کمک همتایان، توسط پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه به روش سرشماری انتخاب شدند. داده ­ های بدست آمده توسط تست­های آماری t یک نمونه ای، t زوج و AVOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

  یافته ها: از نظر اساتید شرکت­کننده، این سیستم بیشترین تاثیر را بر عدم کم­رنگ شدن نقش اساتید در آموزش (2/51 درصد)، تقویت اعتماد به نفس دانشجو (47درصد) و ارائه بازخورد به موقع و مناسب اندوخته ها (5/48درصد) داشت. میانگین رضایتمندی (مزایا و اجرای این سیستم) از نظر جنس و سابقه تدریس معنی­دار نبوده ولی میانگین این شاخص به صورت معنی­داری از عدد 74 (عدد ملاک) بزرگ­تر بود.

  نتیجه گیری: یافته­ها نشان داد که اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه موافق مزایای و انجام این روش هستند و اجرای این سیستم می­تواند منجر به تربیت نیروی انسانی توانمند گردد .

واژه‌های کلیدی: آموزش، اساتید، دیدگاه، یادگیری به کمک همتایان
متن کامل [PDF 113 kb]   (524 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (106 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



DOI: 10.18869/acadpub.rme.7.1.13


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyed Majidi M, Judi R. Evaluation Attitudes of Clinical Medicine and Basic Sciences Teachers about Peer-Assisted Learning in Babol University of Medical Science. Research in Medical Education. 2015; 7 (1) :13-18
URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-149-fa.html
سید مجیدی مریم، جودی رضا. دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل. پژوهش در آموزش علوم پزشكي. 1394; 7 (1) :13-18

URL: http://rme.gums.ac.ir/article-1-149-fa.html

دوره 7، شماره 1 - ( 1-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education