[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: زمستان ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
لزوم حرکت به سوی تدریس بالینی مجازی در پاندمی کووید ۱۹: معرفی مدل SAID جهت تدریس بالینی بیماریهای غدد درون ریز به شیوه Webside teaching
سید مجتبی مهرداد ، ایده دادگران* ، زهرا طاهری ازبرمی ، ماهدخت طاهری ، فریبا عسگری ، لیلا آخوندزاده
گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران ، i_dadgaran@yahoo.com
چکیده:   (134 مشاهده)
با توجه به پاندمی کووید ۱۹ و لزوم بکارگیری شیوه های مختلف آموزش مجازی جهت تدریس بالینی،  این نامه با هدف معرفی مدل SAID جهت تدریس بالینی به شیوه Webside Teaching  به سردبیر ارسال شده است.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیکی، تدریس بالینی، آموزش مجازی، پاندمی، کووید ۱۹
متن کامل [PDF 406 kb]   (45 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (35 مشاهده)  
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش بالینی
فهرست منابع
1. Eva KW, Anderson MB. Medical Education Adaptations: Really Good Stuff for Educational Transition During a Pandemic. Medical Education 2020; 54(6):494-494. [DOI:10.1111/medu.14172]
2. Dedeilia A, Sotiropoulos MG, Hanrahan JG, Janga D, Dedeilias P, Sideris M. Medical and Surgical Education Challenges and Innovations in the COVID-19 Era: A Systematic Review. In Vivo 2020; 34 (3 suppl):1603-11. [DOI:10.21873/invivo.11950]
3. Li L, Lin M, Wang X, Bao P, Li Y. Preparing and Responding to 2019 Novel Coronavirus with Simulation and Technology-Enhanced Learning for Healthcare Professionals: Challenges and Opportunities in China. BMJ Specialist Journals 2020;6(4):196-198. [DOI:10.1136/bmjstel-2020-000609]
4. Rose S. Medical student education in the time of COVID-19. Jama 2020; 323(21):2131-2132. [DOI:10.1001/jama.2020.5227]
5. Hofmann H, Harding C, Youm J, Wiechmann W. Virtual Bedside Teaching Rounds on Patients With COVID‐19. Medical Education 2020; 54(10): 959-960. [DOI:10.1111/medu.14223]
6. De Ponti R, Marazzato J, Maresca AM, Rovera F, Carcano G, Ferrario MM. Pre-graduation medical training including virtual reality during COVID-19 pandemic: a report on students' perception. BMC medical education 2020; 20(1):1-7. [DOI:10.1186/s12909-020-02245-8]
7. Goldenberg MN, Hersh DC, Wilkins KM, Schwartz ML. Suspending Medical Student Clerkships Due to COVID-19. Medical Science Educator 2020:1-4. ttps://doi.org/10.1007/s40670-020-00994-1
8. Hoernke K, McGrath H, Teh JQ, Salazar O. Virtual Learning Innovations for Continuing Clinical Education during COVID-19. Medical science educator 2020;30(4):1345-6. [DOI:10.1007/s40670-020-01090-0]
9. Gallagher L, Alford J. Mixed-reality headsets in hospitals help pro-tect doctors and reduce need for PPE. [Cited 2020 May 29 ]. Available from: http://www.ahsc.org.uk/news/mixed-reality-headsets-in-hospitals-help-protect-doctors-and-reduce-need-for-ppe/
10. Monfared A, Balou HA, Hamidi Madani A, Rahbar Taramsari M, Hemmati H, Mohammadzadeh A, et al. Management of COVID-19 crisis in Guilan province in Northern Iran. Arch Iran Med 2020;23(7):511-513. [DOI:10.34172/aim.2020.52]
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهش در آموزش علوم پزشکی Research in Medical Education